• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash mitt... en ruiten

fredz

Detailing rookie
14 feb 2009
14
0
Hoeveel keer gaan jullie met de wash mitt (met SSS) over een te reinigen deel van de auto? Eenmaal of meerdere malen? En spoelen jullie het dan eerst af met water vooraleer er met de droogdoek tegen aan te gaan?

Ook wat de ramen betreft, gaan jullie hier op dezelfde manier te werk dan de rest van de auto (wash mitt en dan droogdoek) of doen jullie dat anders?

fredz zei:
Hoeveel keer gaan jullie met de wash mitt (met SSS) over een te reinigen deel van de auto? Eenmaal of meerdere malen? En spoelen jullie het dan eerst af met water vooraleer er met de droogdoek tegen aan te gaan?

Ook wat de ramen betreft, gaan jullie hier op dezelfde manier te werk dan de rest van de auto (wash mitt en dan droogdoek) of doen jullie dat anders?

ramen doe ik hetzelfde als de hele auto. Achteraf ga ik er dan nog eens over met een glasscleaner.

Normaal gezien ga ik 2 keer over een paneel met de washmitt en ik gebruik dan beide zijden van de handschoen. Natuurlijk, de erg vuile delen, daar ga ik meerdere keren over, tot de mitt niet meer vuil wordt. Dan spoelen en daarna pas afdrogen.

Ruiten doe ik hetzelfde als de wagen en achteraf gebruik ik de NXT glass cleaner.

Ik werk net als vanquish. De ramen worden gewoon meegewassen met de mitt, afgedroogd met de droogdoek en ook het de NXT erover heen.
Ik heb o.a. 2 The Bone. Wat ik nog wel eens doe, eerst de Bone vol laten lopen met sop, deze vervolgens een beetje uitknijpen boven het te wassen deel en dan pas wassen. Zo wordt het vuil toch al een beetje losgeweekt.

Nu de zon schijnt zie ik dat ik toch redelijk wat strepen (en stof) heb, vooral op de ruiten en ook op het koetswerk. Ik gebruik nochtans een droogdoek (en poetsmiddelen) van Carclean. Hoe vermijd ik dit?

Je kan een Quick Detailer zoals Last Touch gebruiken. Ik spuit het op de wagen na afspoelen en voor het afdrogen. Geeft bij mij een streeploos resultaat. Ruiten doe ik zoals gezegd met de NXT glass cleaner.

Voor een perfect resultaat voor de ruiten heeft Stimpy een handleiding geschreven en een filmpje gemaakt: Klik