Al een tijdje draaien de eigenaar en ik om elkaar en om de auto heen. De eigenaar zou 'em graag weer wat netter willen hebben en ik probeerde het iedere keer uit te stellen... want heule heule grote auto
Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt voor een uitgebreide wash&wax.
De auto bij aanvang:
Onder het stof, opgedroogde zand vlekken, her en der wat vogelpoep maar voor de rest niets schokkends.
Wassen, foamen, de-ironizen:
Daar waar ik normaal altijd rond 06:30 á 07:00 uur begin met wassen vanwege de opkomende zon, kon dit vandaag niet vanwege familiaire verplichtingen van beide kanten.
Om 11 uur kwam de eigenaar aan en ben ik meteen begonnen ondanks dat de zon volop scheen.
Als een razende de auto gefoamd en gewassen en continu de auto nat houden zodat het niet zou opdrogen door de warme lak en zon.
Foamen: ADBL Yeti Pearl foam
Wassen: ValetPro shampoo
Monello Thick Washmitt
Voordeel aan deze auto is dat alles groot is...
De vuistdikke Akrapovic uitlaten zijn zo makkelijk schoon te maken.
De banden ingespoten met ADBL Tyre and Rubber Cleaner.
De velgen gereinigd met Nanolex Professional Wheel Cleaner Concentrate 1:2 en naderhand een rondje Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200.
Naderhand de velgen een paar pufjes Monello Acquafobia gegegeven zodat ze wat bescherming hebben.
Nadat het wassen klaar was, kon de auto snel naar binnen om daar verder behandeld te worden.
De eigenaar stoorde zich aan deze kras en vroeg me of ik er even naar kon kijken.
Omdat ik niet alleen lokaal de kras wilde doen, heb ik de hele deur maar gedaan. 2 stapjes was voldoende om de kras minder zichtbaar te maken. Alleen als je er met je neus bovenop gaat staan en uit een bepaalde hoek, zie je nog lichtjes een kras. Maar dat is voor de volgende keer om deze helemaal weg te halen.
De auto is destijds bij aanschaf in de coating gezet al was daar eerlijk gezegd niets meer van te merken
Bescherming:
Om de auto toch nog enige fatsoenlijke bescherming te geven, heb ik de auto voorzien van een laagje Soft99 Fusso coat en de matte striping behandeld met Gyeon Cure Matte.
Puntjes op de i:
- Banden voorzien van een laagje Stjärnagloss Gummi
- interieur gestofzuigd
- interieur gereinigd met Nanolex Interior Cleaner
- interieur delen behandeld met ADBL Matt Wax plastic and vinyl protectant
En na een uurtje of 6 buffelen kon de auto naar buiten.
Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt voor een uitgebreide wash&wax.
De auto bij aanvang:
Onder het stof, opgedroogde zand vlekken, her en der wat vogelpoep maar voor de rest niets schokkends.
Wassen, foamen, de-ironizen:
Daar waar ik normaal altijd rond 06:30 á 07:00 uur begin met wassen vanwege de opkomende zon, kon dit vandaag niet vanwege familiaire verplichtingen van beide kanten.
Om 11 uur kwam de eigenaar aan en ben ik meteen begonnen ondanks dat de zon volop scheen.
Als een razende de auto gefoamd en gewassen en continu de auto nat houden zodat het niet zou opdrogen door de warme lak en zon.
Foamen: ADBL Yeti Pearl foam
Wassen: ValetPro shampoo
Monello Thick Washmitt
Voordeel aan deze auto is dat alles groot is...
De vuistdikke Akrapovic uitlaten zijn zo makkelijk schoon te maken.
De banden ingespoten met ADBL Tyre and Rubber Cleaner.
De velgen gereinigd met Nanolex Professional Wheel Cleaner Concentrate 1:2 en naderhand een rondje Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200.
Naderhand de velgen een paar pufjes Monello Acquafobia gegegeven zodat ze wat bescherming hebben.
Nadat het wassen klaar was, kon de auto snel naar binnen om daar verder behandeld te worden.
De eigenaar stoorde zich aan deze kras en vroeg me of ik er even naar kon kijken.
Omdat ik niet alleen lokaal de kras wilde doen, heb ik de hele deur maar gedaan. 2 stapjes was voldoende om de kras minder zichtbaar te maken. Alleen als je er met je neus bovenop gaat staan en uit een bepaalde hoek, zie je nog lichtjes een kras. Maar dat is voor de volgende keer om deze helemaal weg te halen.
De auto is destijds bij aanschaf in de coating gezet al was daar eerlijk gezegd niets meer van te merken
Bescherming:
Om de auto toch nog enige fatsoenlijke bescherming te geven, heb ik de auto voorzien van een laagje Soft99 Fusso coat en de matte striping behandeld met Gyeon Cure Matte.
Puntjes op de i:
- Banden voorzien van een laagje Stjärnagloss Gummi
- interieur gestofzuigd
- interieur gereinigd met Nanolex Interior Cleaner
- interieur delen behandeld met ADBL Matt Wax plastic and vinyl protectant
En na een uurtje of 6 buffelen kon de auto naar buiten.