• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

washmitts

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hoi allemaal,


Ik heb allemaal kwaliteits producten in mijn collectie zitten, maar washmitts [ dreadlocks] koop ik bij de marskramer en een keer bij de plus [ zijn er nu niet meer] etc.
Nu vind ik deze van de Plus best veel op die van Poorboys lijken. Kan er kwaliteitsverschil zitten tussen mijn goedkope washmitts en die van 10 a 20 euro??

Welke washmitts horen bij jullie favorieten en waarom??

gr. Bob
 
Ik gebruik die van Mothers (wol) voor de bovenhelft van de auto en die van Meguiars (MF) voor de onderste helft van de auto. Voor de velgen gebruik ik een hele oude MF washmitt.
 
Die goedkope washmitt van mij houdt het vuil goed vast, en dat zie je als de emmer goed vuil is. Ook is hij onverwoestbaar voor die prijs van +/- 1,75 euro.
 
bs zei:
Die goedkope washmitt van mij houdt het vuil goed vast, en dat zie je als de emmer goed vuil is. Ook is hij onverwoestbaar voor die prijs van +/- 1,75 euro.

De vraag is hoe het zit met de swirls (krassen), met een goede washmitt zijn die voor 99% te voorkomen. Met een goedkope mitt vraag ik het me af.
 
+1

ik gebruik als de wagen zwaar vervuild is een goedkopere rasta mitt
en als hij wat schoner is de meguiars MF mitt.

voor de velgen en smerige hoekjes heb ik een aparte rasta
 
Ik heb drie favorieten:

- The Bone mf spons
- Wookie
- Merino wheel mitt

En een antwoord op je vraag: geen idee of er kwaliteitsverschil zit in die prijsklasse. De Mequiar's mitt is heel populair hier op dit forum!
 
Ik merk toch niet dat de lak lijd als ik de auto was met een goedkopere washmitt. Als ik mijn washmitt in een emmer dompel is hij wel snel verzadigd, is dit bij jullie ook zo??

Maar ik denk dat er bijna geen verschil in washmitts zit, zolang je de auto maar op een correcte manier wast [ 2 emmer systeem].
Als ik het gevoel heb dat mijn wasmitt minder gaat op nemen gooi ik hem in de wasmachine en pak ik een nieuwe en dat kan je niet zo snel zeggen met die van meg van 18 euro.
 
Ik gebruik zelf de bone spons. En eentje van Carrand met 2 kanten (noodles en microvezels).

En een Halfords Noodle mitt voor de velgen. Ik merk wel dat deze noodles altijd al minder zacht waren/zijn dan de noodles van Carrand. Verschil is er dus wel tussen de diverse mitts.
 
@bs: laat hem maar eens een nachtje weken in de schoonmaakazijn. Daarna flink uitspoelen. Is hij weer als nieuw, en neemt hij ook weer goed water op.
 
Hallo,

Ikzelf doe het zo:

Voor het dak: de megs telescoop
Voor de bovenzijde: mothers lamswolletje(zuigt enorm veel water op!!)
Voor de onderzijde:megs washmitt
Voor de dorpels: goedkope mf-washmitt
Voor de velgen:eentje die enkel daarvoor gebruikt wordt(ook mf)

Zolang je maar goed uitspoelt is er volgens mij niks mis met jouw methode,probeer anders eens een lamswollen exemplaar en je zal het
verschil dan pas merken natuurlijk!(10 euro in decathlon)

Danny