• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waskrassen verwijderen glasscoating

Loudnproud

Detailing rookie
30 mrt 2021
3
2
Hallo,

ik vroeg me af hoe ik waskrassen kan verwijderen in een glasscoating. Lekker eigenwijs ben ik toch door de wasstraat gegaan en nu heb ik dus waskrassen. Iemand de oplossing?
 
Dankje!
Ah oke, dat is de enige oplossing? En wordt na 1 keer polijsten al direct de hele laag coating verwijderd?
 
De dikte van een coating meet je in micron. (0,001 millimeter) Een goede coating kan zo'n 0.15 micron dik zijn. Je kan je dus voorstellen dat polijsten en hopen dat de coating intact blijft nogal vergezocht is. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Loudnproud
@Quantoxx idd dat gaat hem niet worden dan. Jammer maar helaas. Dan maar weer zonder coating. Die kraswerende werking was ik toch al niet zo over te spreken. Alleen de glans is natuurlijk top.
 
Vergeet niet dat goede coatings een scala aan voordelen hebben:

* Krasbestendigheid. (hardheid)
* Vuil hecht minder. (Veiliger wassen)
* Duurzaamheid. (Standtijd is velen malen beter dan wax o.i.d)
* UV-bescherming.
* Goede pH-tolerantie.
* etc etc.

Echter is er geen coating op de markt die waskrassen/swirls kan voorkomen. ;)
 
De dikte van een coating meet je in micron. (0,001 millimeter) Een goede coating kan zo'n 0.15 micron dik zijn. Je kan je dus voorstellen dat polijsten en hopen dat de coating intact blijft nogal vergezocht is. ;)
Op mijn GTI heb ik Gyeon Syncro zitten en dat zijn 3 lagen die je aanbrengt en met een heel lichte polisher zou ik het nog wel aandurven hoor.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR