• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wassen groot aantal opleggers en trucks

Dus je kan dit product foamen of met een drukpomp aanbrengen, even laten weken en dan met de HD afspoelen. Alle vervuiling is dan weg, het voertuig is schoon.

Dit moet dan een idioot sterk spul zijn, toch? Lijkt mij dan ook niet LSP-veilig, maar die LSP zit er toch niet op.



Greetz


Heel simpel gezegd..... Het is gewoon agressief spul, kannie anders. Aangezien de meeste vrachtauto's een aardig tijdje mee moeten wil ik de lak niet zien hoor als er een miljoen kilometer opstaat en vaak gewassen is:confused:
 
Heel simpel gezegd..... Het is gewoon agressief spul, kannie anders. Aangezien de meeste vrachtauto's een aardig tijdje mee moeten wil ik de lak niet zien hoor als er een miljoen kilometer opstaat en vaak gewassen is:confused:

Jah, dat denk ik ook. Dan is er vast wel een ander sterk product dat niet zo duur is door alle mooie marketing en dergelijk.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: bros
Jah, dat denk ik ook. Dan is er vast wel een ander sterk product dat niet zo duur is door alle mooie marketing en dergelijk.


Greetz
Ja denk het ook. We hebben nu een offerte voor de foam installatie met alles erbij en hopelijk wordt alles van de week nog geïnstalleerd. Is dus van het bedrijf bij ons uit de buurt, niet pro nano. Mocht dit niet werken kunnen we altijd nog verder kijken.
Anders maar snel terrein erbij kopen en de wasstraat installeren:D. Zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat.
 
UPDATE!!

Vandaag konden we eindelijk weer wassen, de vorst viel wel mee. We hebben nu dus een schuiminjector en een zuur-reiniger in een drukpompje. Met de foam de zeilen inspuiten en binnen een 30-60 seconden met de roller erlangs, op de terugweg met de roller het schuim al afspuiten en daarna nog met de hogedrukspuit erachter aan. BRANDJESCHOON :scream::party::party: Was eerlijk gezegd wel een beetje verbaast dat het ZO schoon zou worden met zo weinig extra werk. De cabine foamen we ook in en borstelen we dan met de hand nog even na. De (aluminium) tank en hele vieze velgen spuiten we in met de zuur-reiniger en borstelen we dan schoon.

Moeten nog een paar kleine dingetjes veranderen:
- langere schuimlans, deze is een mooi formaat voor auto's, maar om bovenaan de oplegger te komen moet je je arm helemaal uitstrekken en dat wordt wel zwaar na een aantal opleggers.

- schuiminjector moet nog anders worden afgesteld, als we de schuimlans wisselen voor de hogedruklans blijft er toch een klein beetje schuim meekomen dus spuit niet goed af.

- een Y koppeling met 2 kraantjes aan de schuiminjector maken zodat we met 2 soorten sop kunnen inspuiten en de hoeveelheid sop kunnen regelen, het sop wat er nu puur wordt opgezogen is te puur, dit kan tot iets meer dan de helft worden verdund.

- alle schroefdraadverbindingen wat vaster zetten, eventueel met loctite.

Overall heel tevreden met de aankoop.

plaatje bij het praatje
91316-f549323bd78b181dc7a2246dbd2e46c9.jpg
 

Bijlagen

  • 20170121_165830.jpg
    20170121_165830.jpg
    190,9 KB · Weergaven: 275
  • Leuk
Reactions: Blade
Kijk, dus het reinigen gaat al een stuk efficiënter! :p

Ik moet nu gelijk aan de volgende stap denken; Is er bij de huidige methode ook de mogelijkheid om een spraywax o.i.d. te kunnen aanbrengen? Denk aan zo'n ''hotwax'''die bij krasstraten over de auto word verneveld.

Onderhoud zal dan ook makkelijk worden c.q. minder vaak nodig.



Greetz
 
Kijk, dus het reinigen gaat al een stuk efficiënter! :p

Ik moet nu gelijk aan de volgende stap denken; Is er bij de huidige methode ook de mogelijkheid om een spraywax o.i.d. te kunnen aanbrengen? Denk aan zo'n ''hotwax'''die bij krasstraten over de auto word verneveld.

Onderhoud zal dan ook makkelijk worden c.q. minder vaak nodig.



Greetz

Deze mogelijkheid is er nu nog niet, zoals ik schreef wil ik een Y koppeling bij de schuiminjector maken zodat we 2 soorten producten kunnen gebruiken zonder dat het door de hele aanzuigleiding gezogen hoeft te worden. Hier zou dan eventueel een soort van hot wax in kunnen. Vorige week toevallig nog de automatische wasstraat die in de loods ligt aan een collega laten zien en daar stonden ook nog 2 vaten, 1 met een foam en 1 met iets van een naspoel wax. Deze kunnen we in ieder geval al een keer proberen of het wat is.
 
Wel interessant dat wassen van vrachtwagens. Doe dat nu zo'n 5 jaar, elk weekend. Sinds mijn 15e ongeveer. Als je kijkt hoe vies sommige auto's kunnen wezen.. Bietencampagne enzovoort. Best stukje voldoening uit je werk dan.

Ook wel eens naar Pro Nano gekeken, maar lijkt mij niet alles. Beste meneer wilde ook niets kwijt over de ingrediënten. Je bent toch benieuwd wat dat spul beter maakt ten opzichte van vele andere reinigers.
 
Wel interessant dat wassen van vrachtwagens. Doe dat nu zo'n 5 jaar, elk weekend. Sinds mijn 15e ongeveer. Als je kijkt hoe vies sommige auto's kunnen wezen.. Bietencampagne enzovoort. Best stukje voldoening uit je werk dan.

Ook wel eens naar Pro Nano gekeken, maar lijkt mij niet alles. Beste meneer wilde ook niets kwijt over de ingrediënten. Je bent toch benieuwd wat dat spul beter maakt ten opzichte van vele andere reinigers.
bieten campagne? volgens mij kom jij uit tienen? kan dat
 
  • Grappig
Reactions: Timo84
Totaal niet. Werk bij een bedrijf dat wast voor derden, dus je komt van alles tegen. Was slechts een voorbeeld.
 
Mijn overbuurman wast sinds jaar en dag ieder weekeinde zijn truck en zijn personenauto’s met dat spul en die is er lyrisch over.
Mijn overbuurman legt in de zomer altijd een tapijt over zijn auto. En is daar ook lyrisch over. Het is niet omdat ze zeggen dat iets goed is. Dat het dat ook automatisch is ;)
 
Wel interessant dat wassen van vrachtwagens. Doe dat nu zo'n 5 jaar, elk weekend. Sinds mijn 15e ongeveer. Als je kijkt hoe vies sommige auto's kunnen wezen.. Bietencampagne enzovoort. Best stukje voldoening uit je werk dan.

Ook wel eens naar Pro Nano gekeken, maar lijkt mij niet alles. Beste meneer wilde ook niets kwijt over de ingrediënten. Je bent toch benieuwd wat dat spul beter maakt ten opzichte van vele andere reinigers.
Ik heb ook wel eens pro nano gebruikt, het is mooi voor het chassis schoon te krijgen (chassis is rood en word snel heel erg vuil) maar voor de velgen,cabine etc is het minder goed. Als je je vinger er overheen haalt blijft het toch vies en blijft het beste toch met de hand wassen. Ook is het best aan de prijs en de verdunning die toegepast moet worden met schuimbeker is ook best veel (250 ml op 1 liter water)
 
Tijdens het aanraken ontlaadt het oppervlak en zo gaat de er moeiteloos roadfilm af sterke zuren hebben deze eigenschap ook
 
Tijdens het aanraken ontlaadt het oppervlak en zo gaat de er moeiteloos roadfilm af sterke zuren hebben deze eigenschap ook
Gister nog bij iemant gezien die het gebruikte op de cabine, als je er met je vinger over heen gaat is het nog bij lange na niet schoon. Het haalt wel een deel van het vuil weg maar ik geloof nooit dat het een oppervlak 100% kan schoonmaken.