• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen maar elders detailen

Controller

Detailing trainee
16 dec 2013
3
47
Goedemorgen mede-detailers,

Om de auto winterklaar te maken (wassen en sealen/waxen) zou ik graag willen weten wat het beste na het wassen + drogen te doen. Ik gebruik een gesloten wasbox om mijn auto te wassen en vervolgens te drogen.

Echter, kan ik daar niet een poos blijven staan om de auto te sealen/waxen omdat er wellicht andere wachtenden zijn en dit geen inkomsten genereert voor de wasbox eigenaar. Nu heb ik de beschikking tot een overdekte garage zonder water. Mijn bedoeling is de auto te wassen en drogen in een wasbox en vervolgens de auto naar de garage (10km) te brengen om de auto verder te behandelen.

Wat hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik bedoel, de auto pikt wellicht (of zeker) wat vuil op op weg naar de garage en wil geen krassen oid.

Alvast dank voor de reacties!

Mja.. Dit heb ik zelf ook eens een paar keer gedaan. Wassen in een wasbox en dan een klein stukje rijden naar je uiteindelijke detailplek.
Als het droog is (en het wegdek is dat ook), zal de vervuiling best meevallen, maar ook dan is er een bepaald risico.

Die paar keer dat ik dat heb gedaan, heb ik de boel nog even goed afgenomen met Spray & Wipe en een doekje, maar ik heb toen geen 10km hoeven te rijden.
Wellicht is een rinseless wash (i.e. Dodo Juice Low On Eau) een optie. Dat je nog een (afsluitbare) emmer al thuis vult om op de uiteindelijke detailplek nog te kunnen gebruiken.

Je zou natuurlijk ook een plantenspuit mee kunnen nemen met gewoon water erin en de al eerder genoemde emmer met sop.
En dan op je detail plaats de auto kort afwassen spoelen met de plantenspuit.
het blijft echter behelpen.:weetniet

https://forum.Carclean.com/cc_postst17280/Wassen-in-een-wasbox.aspx

Kijk ook even in mijn post. Misschien staan er meer tips

Iedereen bedankt voor de adviezen. Aangezien het een privé maar gemeenschappelijke garage is kan ik daar geen emmer water over de auto heen gooien. Ik zal de ultimate detailspray van Meguiar's gebruiken zodra ik in de garage ben gearriveerd om vervolgens (indien nodig te kleien) te sealen/waxen.

Een rinseless wash zoals Dodo Juice Low on Eau kan hier de uitkomst bieden. Je hoeft dan geen emmer water over de auto te gooien, je kunt wassen en drogen zonder bijkomstigheid van stromend water.

Wat ik altijd doe is ruim insprayen met Spray & Wipe en voorzichtig afnemen.
Tot nu toe gaat dat goed :)_[]