• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen nieuwe auto

wesley

Detailing rookie
27 dec 2008
52
7
Is het nu wel of niet goed om een nieuwe auto te gaan wassen ? (met de hand of mbv wasbox en hoge druk)

En kan het kwaad om heel de auto nadien te behandelen met Nanolex wascoat ?

Kan iemand duidelijkheid n deze twee vragen van mij geven ? Bedankt alvast !
 
Als ie net van de band rolt : niet...........als ie al enkele weken uit de fabriek is gerold : ja , dan zal de lak wel voldoende uitgehard zijn .

De dealer zal deze ook al wel gewassen hebben als jij die ontvangt .

Elke auto wordt vuil , en wat je er niet af krijgt "gespoten" zal je met een washandschoen eraf moeten poetsen....

Voor je eender welke coating op je wagen zet zou ik aanraden om te wassen , kleien , cleanen, ontvetten.....lees het forum er maar ff op na.
 
Dus ik kan hem ook zonder probleem schoonspuiten in ee was box met hogedruk.

En zeker bedankt voor je antwoorden :)
 
Aanvullend het volgende. Met de hogedruk spuit schoonspuiten is prima voor het weghalen van het grove vuil, maar neem wel voldoende afstand en spuit zoveel mogelijk onder een hoek.
Rechtstreeks op de lak "kan" zorgen voor beschadigingen omdat de druk over het algemeen vrij hoog is..
Wil je de auto verlossen van alle viezigheid dan is met de hand wassen met lauw water met een goed wasmiddel en een washandschoen de beste oplossing.
Vergeet ook niet voor het drogen een speciale droogdoek te gebruiken. Op deze wijze werk je veilig zonder risico's.
Zoals grandscenic al zegt is de auto na fabricage nog enkele weken onderweg, soms zelfs langer als de auto's in grote hoeveelheden op een parkeerplaats staan te wachten voor aflevering.
Na zo'' n periode is de lak al meer dan voldoende uitgehard om een normale wasbeurt te kunnen ondergaan.
Als je dit op een normale wijze doet is er niets aan de hand. Daarna kunnen ook alle handelingen gedaan worden zoals die op het forum worden besproken en gebruik van Nanolex is dus ook zonder meer mogelijk.
Veel succes ermee.
 
Werk zelf bij een dealer. En wij wassen elke auto voor aflevering. Sommige auto's. Staan er al een paar weken tot maanden. Maar sommige toch maar een paar dagen en worden gewoon gewassen zonder (problemen). Dit omdat met wassen bedoel, DE KRASSTRAAT.
 
Ik ken een dealer die 150 euro korting geeft als hij de auto bij aflevering niet hoeft te wassen ;) Zojuist de nieuwe 2e hands Mercedes voor mijn moeder een inhaalwasbeurt gegeven. Volgende keer wat minder voorwerk vooraf aan het polijsten Een nieuwe zit veelal ook onder aangehecht vuil Dus detailklei gebruiken en een vliegroestverwijderaar is echt niet overbodig Als je niet gelijk geld uit wil geven voor een foamlance kan je ook een drukspuit kopen Bij de bouwmarkt vaak op de tuin / planten afdeling Vullen met shampoo en de vuiligheid mee voorweken en daarna afspoelen Dan raak je vuil en lak niet aan en is het grove spul al weg En de how to's lezen ....
 
Je kunt prima een nieuwe auto wassen en washcoat aanbrengen. Wel zou ik, zoals Redcat adviseerd, de how to's lezen hier op het forum.