• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasstraat afstrafing, rood daar zit wat in!

lopezdijkstra

Detailing trainee
5 aug 2010
5
47
Hallo,

Ik ben nieuw hier en begin steeds meer lol te krijgen in het poetsen van mijn auto's. Ik ben begonnen met auto glym en vindt dit resultaat mooi. Vooral de sealant die ze hebben bevalt me goed want dat zorgt ervoor dat ik de auto maar 1 keer stevig onder handen hoef te nemen.
Welnu dezelfde trucjes gebruikt voor mijn onlangs aangeschafte volvo 240 en het resultaat was ik zeer content mee.
http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=dfb69cca43&view=att&th=127cfba2934bb9be&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_g7nqzh961&zw
http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=dfb69cca43&view=att&th=127cfba2934bb9be&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_g7nqxtol0&zw

Onlangs snel even bij een goede lapjes wasstraat mijn volvo er door gehaald, de auto kwam hij er zeer vlekkerig (feitelijk beschadigd)uit. De wasstraat eigenaar vertelde dat de lak, chemisch reageerd op de shampoo. Gebeurde bij 1 op 1000 auto's. Sinds dien moet ik wekelijks mijn auto in de poets zetten anders slaat ze roze uit. Ik krijg de auto niet meer zo mooi diep rood als in het begin.

http://yfrog.com/n6img1870pbj

Hoe kan ik dit probleem grondig aanpakken en ik zoek naar oplossingen met sealant's waardoor ik niet elke maand hoef te poetsen.

Graag hoor ik van jullie.

Antoine
 
Lekker agressief goedje in die wasstraat. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan het toepassen van het 5 stappenplan. Als sealant zou je EX-p van Poorboys world kunnen gebruiken, of de iets duurdere Wolfgang Paint Seleant. Met de Wolfgang sealant heb ik nog geen ervaring, maar deze schijnt erg goed te zijn. Eventueel de sealant toppen met een goede wax.

Omdat het niet te doen is om na elke wasbeurt het volledige stappenplan te doorlopen zou je na elke wasbeurt de wax kunnen boosten met Poorboys World Quick wax..


PS. Zou je de foto willen verkleinen? Dit werkt niet zo lekker.
 
Ik heb het even opgezocht en bedoel je dit?


Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml € 16,99
Meguiar's Washmitt

Kleien:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99

Krassen wegwerken (voor zover mogelijk) handmatig:
Meguiar's - ScratchX 2.0 - 207ml € 13,99

Cleaner:
Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml € 11,00

Sealer / Glaze:
Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml € 13,49
(of dus de Blackhole.. wat vinden jullie? Zo ja, moet er dan nog een aparte sealer overheen?)

Wax:
Mothers Wax - FX SynWax - 473ml € 15,99
 
dat is idd stappen plan ;D

hier wat meer info:
https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/
 
Black Hole is geen sealant. BH zit vol met vulmiddelen die krasjes maskeren. Het vult/voed de lak als het ware. Na BH komt altijd een sealant en/of wax. Of de producten die je noemt voor jou de beste zijn kan ik niet zeggen. Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik denk dat je op de Volvo lak goed af bent met een wax van Dodo Juice. Rood is een warme kleur. Er is een mooie testtube met een pre-wax en twee soorten wax te koop bij CC. Echt aan aanrader.
 
Ik zou eerlijk gezegd wel eens een workshop willen volgen of onder begeleiding van een ervarings deskundige dit willen aanpakken. Ik heb namelijk wel het idee als ik de hoeveelheid specifieke middelen zie dat je echt gevoel met de Lak moet krijgen en als je het goed wil doen. Als er iemand in de buurt van Nijkerk zit....ik hou me aanbevolen!
 
Ik zeg .... doen !

Buiten dat, persoonlijk neig ik:
Cleaner:poorboys Professional Polish, waarom: veelzijdiger te gebruiken en mocht je in de toekomst naar machinaal overstappen dan is ie ook zeer goed te gebruiken als cleaner of bv als laatste polijststap ( na Finale / SSR1 etcetc )
Glaze: Black Hole ( topper ) of de Lime Prime Light ( topper )
Sealant: EXP ( top en mooie prijs ) of de übersealant Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant ( duurder maar is een waanzinnige sealant )
Wax: Dodo Orange Crush ( soft wax voor warme kleuren )

Los hiervan: wie kan het verhaal ontkrachten betreffende 1:1000 reageert chemisch blabla verhaal, klinkt leuk maar bij mij gaan de haren in de nek omhoog
Anderzijds: wat boeit het, vanaf nu de wasstraat lekker links laten liggen en het gewoon doen zoals het hoort :)
 
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de DAP clinic. Waarschijnlijk zal dit een leerzame dag zijn! Wat ik me wel afvraag als je de "beste" behandeling pakt bijvoorbeeld zoals MK-us zou doen. Je rijdt gemiddels 20.000 km per jaar en wast wekelijks je auto. Hoe lang zou je (door de bank genomen) hier nog het effect van zien?

Over nek haar gesproken kun je je voorstellen wat er door mij heen ging toen ik de auto terug kreeg.....ppf het voorbeeld van de foto is al na meerdere malen poetsen om de "schade" een beetje te verhullen. Maar als je goed kijkt zie je door de bovenste lagen heen de cheetah vlekken. auw!