• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat aanraden?

Dré

Detailing addict
5 mei 2010
215
65
Ik heb van het weekend voor het eerst een detail beurt gegeven aan de wagen van een collega ipv me eigen wagens. Collega uiteraard super blij ermee en ziet nu ook wel het nut ervan in om zijn wagen bij te gaan houden niet zo uitgebreid maar gewoon 1x in de 2weken wassen, ramen afdoen. Kortom gewoon netjes schoonhouden. Hij zal dit zelf gaan doen en of 1 van zijn zonen (18-20).

Wat ik me dus afvraag als jullie een detail beurt doen en eigenaar wil graag ook aan de slag gaan wat raden jullie dan aan? Uiteraard het 2 emmer systeem, shampoo en mitt, MF spons, droogdoek?
 
idd, 2 emmers,
goede shampoo,
washmitt,
droogdoek,
detailerspray :cool:

daarmee kom je qua "bijhouden" wel een heel eind lijkt me?
 
Yup, dat is wat ik inmiddels ook velen heb aangeraden en al diverse keren "in opdracht" aangeschaft heb ;)
 
Net wat ivo's zegt.

Ik spreek van te voren af dat ze dat moeten doen want anders heeft het weinig nut dat zijn auto een flinke beurt krijgt door mij, ik spreek ook duidelijk af dat hij dit moet doen en dat ik anders beter niet kan beginnen aan het detailen.

Wat vinden jullie hiervan ?

Mijn gedachtegang hierachter is allereerst de ander helpen zijn auto goed te houden en het resultaat van mijn werk zo lang mogelijk te behouden.

Maar de beetje dwang die ik hieraan geef is dat ik meestal een beetje bang ben dat ik de heele dag met een auto bezig ben en dat de eigenaar na 2 weken de wasstraat in duikt en dat alles wat ik dan heb gedaan verdwijnt ?

Nog geen ervaring mee maar zou het werk wat ik heb gedaan na een bezoek aan een wasstraat teniet gaan ?
 
Na 1 keer wasstraat weet ik niet Berkant, maar heb twee maanden geleden een Porsche een wash en wax behandeling gegeven.

Deze man had 4 keer na een full detail zijn auto door de wasstraat gedaan en guess what, swirls overal.

Het heeft wel nut gehad die wasstraat, want nu ga ik de porsche binnenkort een full detail geven:-b
 
Dré zei:
.... als jullie een detail beurt doen en eigenaar wil graag ook aan de slag gaan wat raden jullie dan aan? .....

Aan laten melden en zelf rondkijken op het forum.
Of net als Tamer aangeeft, afspreken wat je gaat doen en wat het kost. (fictief want ik vraag er nooit iets voor)
Bij erg eigenwijze types, doorsturen naar een ander :D

Hans