• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doe ik fout?

Caeyers

Detailing chief
2 aug 2015
98
75
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb?

Kwam vanmorgen aan de auto en zag dat er strepen op stonden. (ligt ook een laagje water op)

Heb laatst voor ik de wax heb aangebracht uiteraard alle vorige stappen gedaan (wassen, kleien, ...)

Wax aangebracht, even gewacht en afgenomen met mf doek.

f9ksz.webp

2cgej2w.webp

Lijkt mij condens in de structuur van een aanraking van de wax
Heb je zelf in dit patroon afgenomen ?
Anders misschien iemand de druppels van je auto afgeveegd ...

Ik heb de wax zo aangebracht (kleine monello pad), en nadien in grote bewegingen met mf-doek afgenomen. Het zijn echt de banen van het aanbrengen van de wax.

Dan zal het eerder te dun zijn, aangezien ze altijd zeggen dat je het dun moet aanbrengen :). Geen delen vergeten normaal.

Kees, Lak is ontvet met prep. Heb de collonite gebruikt (even kijken de welke juist). Ik heb een wipe test gedaan, hieruit bleek dat ik de wax direct mocht afnemen (te dun aangenracht)? Ik heb 1 peluche verde gebruikt.

Te dun kan sowieso niet. Je ziet vrijwel altijd bij dauw hoe je de wax hebt aangebracht. Dat is nauwelijks te voorkomen.
Zolang je niets ziet als het is opgedroogd dan is het gewoon goed.

Direct afnemen zou ik niet zo snel doen. Laat het minimaal 5 minuten zitten maar liever 10 minuten.

• Leuk
Reacties: GMToyota
Ik moet zeggen dat ik dit zelf nog nooit heb ondervonden na het waxen, wellicht ook omdat ik vaak machinaal wax.

Zou het mogelijk zijn dat je de wax niet helemaal goed hebt "uit gepoetst" las iets over grote bewegingen?

Ook ik moet zeggen dat ik nog nooit zoiets heb gezien op auto's bij dauw.

De laatste week, of zelfs langer, ligt er enorm veel dauw in mijn omgeving. Dit begint zelfs rond een uur of 18.00-19.00 uur in de avond en gaat door tot in de ochtend.

Hier kwam ik recent achter toen ik die Kia Sportage (ShowOff) wilde uitpoetsen na een dagje detailen en er plotseling een laag dauw op de auto lag.
Wist dus ook niet zeker of de wax dan wel lekker zou hechten, maar had het idee dat ik vóór deze dauw de 845 al had opgebracht. (DAP)

Greetz

uh? Vegen van de wax bij dauw?

Meestal doe ik dat machinaal, maar zelfs wanneer ik manueel wax heb ik dat nog nooit gehad hoor?
ik vermoed ook eerder niet goed uitgepoetst... mijn gedacht he... ;-)

Dat heb ik dus ook, die strepen, met de dodojuice Diamond White hard wax als ik deze manueel aanbreng... heb vandaag ex-p met de dap aangebracht op enkel de motorkap, ga eens kijken of dat het hiermee ook zo uitziet