• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Jeroen Smeets

Detailing trainee
6 jun 2013
16
35
32
Hoi.

Een tijdje terug heb ik FlyBy 30 van carpro gekocht (in middels uit het assortiment).
Deze heb ik op de volgende manier aangebracht.

-1. Ik heb eerst de voorruit gekleid met de Mothers California Gold Clay Bar.

-2. Daarnaa heb ik de vooruit gepolijst met Premium Glass polish van Nanolex.
Met de gele pad stand 5 op de DAP.

-3. Dit heb ik afgenomen met een Monello MF doek.

-4. Vervolgens heb ik FlyBy op de applicator aangebracht.
Dit heb ik horizontaal en verticaal aangebracht (heel dun laagje)

-5. Ongeveer 1 a 2 min gewacht wat op de verpakking staat.
En het residu weer afgenomen met een Monello mf doek.

-6. Dit alles heb ik 14 uur laten drogen in de garage.

Het ging helaas niet langer want ik had de auto nodig de volgende dag.
Die dag heeft het niet geregend (toen hij buiten stond).

Resultaat:
Stuiterende ruitenwissers.:|
En het werkt pas bij +100Km/h fatsoenlijk.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven wat ik fout heb gedaan.

Gr Jeroen

Ik heb precies dezelfde ervaring met flyby30. Ik heb het precies volgens de gebruiksaanwijzing aangebracht maar ik vind het echt waardeloos spul! Heb het een maandje of 2 geleden op de golf van mijn broertje gedaan daarna direct nieuwe ruitenwissers erop. Enorme waas bij gebruik wissers em begon pas te rollen vanaf 80 km/h. Hier komt het er niet meer in! Ik blijf bij Nanolex dat zit bij mijn moeder al +/- 6 maanden op de ruit en werkt nog heeeeeel erg goed.

Oke ontvetten heb ik niet gedaan ik heb het afgenomen met spray and whipe.
Maar komt dat zo nauwkeurig?
Het resultaat is echt waardeloos vind ik. ruitenwissers zitten er pas 4 maandjes op en deze heb ik ook goed schoongemaakt.
De voorruit is ook nog geen jaar oud.
Ik denk dat ik het er weer af polijst als dat gaat?
Geeft Gyeon View een beter resultaat?
Hoort dit ook zo secuur aangebracht te worden?

Het ontvetten komt wel nauw ja! Dit is bij iedere coating zo. Een coating heeft een zo schoon mogelijke ondergrond nodig om zo goed mogelijk te hechten. Maar zoals ik hierboven al vermeld. Ik heb zelf alles goed gedaan en nog is het resultaat om te huilen. Ik zou persoonlijk voor nanolex gaan (ook omdat ik alleen daar ervaring mee heb) of een goedkoper alternatief zoals rain-x. Maar Gyeon zal ongetwijfeld geen rotzooi zijn heb er zelf alleen geen ervaring mee ;).

Ontvetten is essentieel voor dit soort produkten. Op vet hecht niets. Gyeon View en Nanolex zijn vergelijkbare produkten, waarbij de Nanolex volgens de berichten de voorkeur geniet. Bovendien is de Gyeon View op dit moment niet leverbaar. Voor het ontvetten hebben beide merken eigen produkten.

Oke bedankt voor de tip.
Ik had het bijna weg gegooid
Kan ik de oude laag verwijderen door het te polijsten opnieuw?
En zo ja waar mee kan ik het beste ontvetten?

Tijdens het wassen van de auto heb ik de voorruit schoongemaakt met spray and wipe van poorboys. Resultaat: een schone voorruit en stuiterende ruitenwissers bij het naar beneden gaan. Omdat de ruit het water afstoot is er vlg mij niet meer voldoende (water) smering meer aanwezig om de ruitenwisser geruisloos te laten dalen. Als de ruitenwissers omhoog is er nl. Niets aan de hand. Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad? Hoe kan ik dit oplossen?

In het verleden heb ik ook de ruit ook wel gewassen met Super Slick & Wax. helaas liep dat ook niet goed, toen piepten de ruitenwissers. Daarom probeer ik maar niets meer op de ruit achter te laten na het wassen, ik was in de veronderstelling dat Spray and Wipe ook niets achterliet maar helaas. Weet iemand wat Spray and Wipe van Poorboys achterlaat en hoe je dat er af krijgt?

heb dit probleem ook met flyby 30en de ruitenwissers...heb inmiddels al 3x ceriglass geprobeerd maar zonder resultaat...enige optie blijkbaar die overblijft is met staalwol000 of 0000 erover gaan en dan zou het weg moeten zijn...

Hmm ik heb rain x. Mensen waarshuwden mij ook dat het product allerlei vegen achterlaat en niet meer van je ruit af te krijgen is, wnr je het er af wil. Ik heb hier werkelijk niks last van. Meer zelfs, ik vind het het beste product in heel mijn verzameling. Het is niet hetzelfde product, nee inderdaad, maar ik kan wat tips geven. Eerst en vooral auto gewassen, dan de ruiten gekleid, het residu van de spray en klei opgenomen met een microvezeldoek, vervolgens direct het product op microvezeldoek gedaan en in kleine cirkelvormige bewegingen over heel de ruit uitgewreven (mijn schouder begon er van te branden), 30 seconden laten drogen (er kwam geen waas, wat normaal nochtans moet), en dan terug cirkelvormige bewegingen gemaakt met een droge microvezeldoek. (Eerlijk gezegd dacht ik dat het hele proces mislukt was, maar het werkt na drie maand nog steeds op mijn Giulietta vanaf 80km/uur. Ik heb zelfs mijn ruitenwissers niet meer gebruikt. Misschien is dat net de oplossing, de ruitenwissers zo min mogelijk gebruiken.

dietrich0;n396626 zei:
Hmm ik heb rain x. Mensen waarshuwden mij ook dat het product allerlei vegen achterlaat en niet meer van je ruit af te krijgen is, wnr je het er af wil. Ik heb hier werkelijk niks last van. Meer zelfs, ik vind het het beste product in heel mijn verzameling. Het is niet hetzelfde product, nee inderdaad, maar ik kan wat tips geven. Eerst en vooral auto gewassen, dan de ruiten gekleid, het residu van de spray en klei opgenomen met een microvezeldoek, vervolgens direct het product op microvezeldoek gedaan en in kleine cirkelvormige bewegingen over heel de ruit uitgewreven (mijn schouder begon er van te branden), 30 seconden laten drogen (er kwam geen waas, wat normaal nochtans moet), en dan terug cirkelvormige bewegingen gemaakt met een droge microvezeldoek. (Eerlijk gezegd dacht ik dat het hele proces mislukt was, maar het werkt na drie maand nog steeds op mijn Giulietta vanaf 80km/uur. Ik heb zelfs mijn ruitenwissers niet meer gebruikt. Misschien is dat net de oplossing, de ruitenwissers zo min mogelijk gebruiken.

Even aanpassing.. Momenteel vind ik het het slechtste product uit mijn verzameling:( :D Rain-x is een pain in the ass NA enkele behandelingen aangezien je het product telkens perfect zou kunnen moeten verwijderen vooraleer je een nieuwe laag opzet, maar niemand kent eigenlijk zo'n product waardoor het steeds slechter en slechter wordt.