• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de meest wax-vriendelijkste shampoo ?

Flymo

Detailing rookie
18 aug 2011
10
0
Wat is de meest wax-vriendelijkste shampoo die ook vriendelijk voor je portemonnee is?

Met of zonder nano technologie?

Is Turtle wax and shine wat ?


(ik ben vrij nieuw op dit forum) Pluim voor iedereen die elkaar wil helpen met vragen :party:
 
Ha Flymo,

Nee kort gezegd is de Turtle wax and shine niet wat :cool:

Het is ongeveer de meest aggresieve shampoo die je kunt kopen.

een shampoo is goed voor de wax laag als deze PH neutraal is of een wax toevoeging heeft.
deze laatste verwijderd een deel van de wax laag en vult deze weer aan.

Dodo juice Born to be mild is een hele goede PH neutrale shampoo.
daarnaast zeer economisch en dus voordelig.
 
Dodo Juice Sour Power vindt ik persoonlijk erg goed, daarnaast is de Dodo Wash Safe Wax (oid) ook erg goed en niet te agressief voor je wax.
 
Voordat er weer een oeverloze discussie ontstaat.... 1000 producten, 1000 meningen...

Elke shampoo is in principe wax vriendelijk, mits je deze niet overdoseert. ;)
 
Wat versta je onder 'goedkopere autoshampoo's?

De Meguiars Gold Class Car Wash 473ml is dus slechter dan bijvoorbeeld de DJ Born to be mild 500ml omdat de GC goedkoper is?

;)

Over het algemeen wordt er moord en brand geschreeuwd dat men niet moet overdoseren aangezien dit de wax aantast.

En ja, tuurlijk begrijp ik dat het huismerk Aldi, Halfords of whatever shampoo 'slecht' is....
 
@Pat: Je geeft in de laatste regel zelf al aan wat zoal de goedkopere (vaak agressievere) shampoo's zijn.

Maar je hebt gelijk dat ook de kwalitatief betere shampoo's aan je waxlaag zitten, zij het in mindere mate.
 
Ik zou persoonlijk geen shampoo met wax erin gebruiken, als de waxlaag die ik heb mij lief is. De look zal er zeker door veranderd worden, namelijk.

Persoonlijk vertrouw ik Dodo Juice Supernatural Shampoo het meest op mijn wax. Is wat duurder, maar je verdunt hem ook veel meer dan andere shampoos. Nadeel is dat hij niet veel schuimt en nauwelijks ruikt, maar voor de werking maakt dat niet uit.
 
Elke shampoo van een goed merk is prima mits je je houdt aan de aanbevolen dosering Dat is ERG belangrijk, dus geen natte vinger werk en even een flinke dosis shampoo in de emmer gooien, maar gewoon afmeten. Liever iets minder dan iets meer. Goede shampoos zijn van : Poorboys, meguiars, Mothers, DodoJuice :heart_eyes: e.d. Laat de Valma wash and shine links liggen AUB, dat is echt meuk 8o Denk niet van "maar die zijn veel duurder!" Nee kijk naar de verhouding, van de goede shampoos heb je erg weinig nodig in verhouding tot de goedkope merken, dus ben je vaak op de lange duur goedkoper uit met een dure shampoo.

Shampoo met waxtoevoeging gebruik ik alleen in de winter (DJ Sour Power).