• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit op mijn velg? en hoe krijg ik het weg! (Opgelost!).

Marc O

Detailing guru
13 jul 2020
243
135
Afgelopen week bij de 1e keer wassen zag ik het al.
Vandaag schoongemaakt met Monello Non-Iron maar helaas zit het er nog....
Voelt niet ruw aan, glad, net alsof er een blanke lak laag over zit.

1075A90B-C7DD-4CB6-BFA1-475953D97405.jpeg
 
Stond “onder druk” in de wasbox dus inwerking was slechts rond de 2 minuten....
Volgende keer voor de deur en langer laten inwerken is het volgende wat ik ga proberen.

Maak mij toch wel een beetje zorgen zeker gezien het glad voelt en het haast lijkt of er nog een laag overheen zit.
 
De vlekken zien er wel heel netjes uitgewaaierd uit. Als de vlekken wit waren geweest, had ik 100% gezegd dat het oxidatie onder de clear coat zou zijn.

Ook vind ik de vlekken op sommige plekken nogal strak afgesneden. (Foto 1 - rechtsboven / Foto 2 - Onderzijde) Willekeurige vlekken/vuil is dan wat onwaarschijnlijker.

Naja, eerst maar eens goed naar kijken en voelen, dan verdere stappen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Ja dat strak afgesneden viel mij ook op, erg apart.
Auto is van november 2018 met 1 vorige particuliere eigenaar.

Bij aflevering of eventueel herstelwerkzaamheden moet dit zijn opgevallen lijkt mij.
Nou ja volgende week aan de gang met een langere inwerktijd voor de Monello Non-Ferro.
 
Nee de auto is van november 2018.
Nog maar 2 weken in mijn bezit vandaar dat ik het bij de eerste keer wassen zag.
 
Vandaag voor hulp bij het verwijderen van de laatste restjes van een embleem bij @Rippie langs geweest.
Heeft gelijk even gekeken naar de velg. M.b.v. Monello Klei lukte het om een gedeelte weg te krijgen (Onderste stuk op de foto). Maakte mij vooraf toch een beetje zorgen of dit nog weg te krijgen was. Gelukkig bleek de klei voldoende te zijn!
Dit wordt dus mijn volgende bestelling bij CC zodat ik binnenkort weer eer van mijn werk kan hebben.
Een voor en na foto zal ik binnenkort posten. Thanks @Rippie !
 
Pff vandaag tijd vrij gemaakt om aan de slag te gaan...
Spullen bijeen zoeken en er dan achter komen dat de fles Non Ferro na slechts 1x gebruik niet meer te vinden is....
Waarschijnlijk laten staan bij de wasbox toen ik bij de eerste keer de velgen ging afspuiten...:(
(Nog navraag gedaan maar niks afgegeven aan de balie...).

Ja en dan? opnieuw bestellen?, gisteren net een bestelling binnen gekregen o_O
Hoppa de auto in en dan maar naar CC zelf rijden...:rolleyes:

Met wat ergernis en vertraging begonnen aan de schoonmaakbeurt.
Viel niet mee om alles weg te krijgen en mijn geduld werd danig op de proef gesteld, gelukkig al jaren getrouwd en getraind in geduld hebben hahaha!

- Afspuiten.
- Non Ferro.
- Natte kwasten/velgenborstel nogmaals de Non Ferro activeren.
- Afspuiten.
- Kleien.
- Afspuiten.
- Wassen Meguiars Wash & Wax.
- Afspuiten.
- Afnemen met microdoek.

Het is mij na lang kleien allemaal goed gelukt (goede test ook want op de velgen ga je door het ongeduld toch op een gegeven moment te hard duwen met de klei, goede les mocht ik ooit de lak gaan kleien!).

@LAWRENCIO_XD bedankt voor de klei tip!, @Rippie nogmaals bedankt voor het proefstukje kleien!, hierdoor wist ik dat ik met geduld uiteindelijk alles weg zou krijgen.

Hieronder links de beginfoto en rechts het eindresultaat :heart_eyes:

1A05A286-2D7C-4F96-A639-7AEDBB679331.jpeg

580C02D7-E7D3-4638-ABBF-76E8513BD27E.jpeg