• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit? Vlekkerigheid op mijn lak na het wassen.

michel_ibiza

Detailing rookie
30 dec 2012
82
0
Hee Jongens.. ik heb nu 2x me auto gewassen.

En elke x hinder ik mij aan DIT stukjes.. heb er nog 1 op het dak

dsc0149kopie.webp

Weten jullie wat dit is??

Zo ja ,, hoe kan ik dit verwijderen[:diablo]

Klopt dit is de beste foto die ik heb kunnen maken..

Je ziet het niet eens als je goed kijkt.. alleen als je heel dicht erop sta..

En het voelt ook niet ruuw aan ofso..

Hoop het niet voor je dat @Frogs gelijk heeft maar lijkt er verdachts veel op (effe close-up)......

Het is nu niet meer goed te zien i.v.m dat het donker word.

Wat kan het nog meer zijn??

want Je ziet het echt amper je moet er echt maar ook echt met je neus op zodat je het ziet.

ik laat het morgen wel ff beoordelen op de Meeting die er is..

Hoop niet dat dit het is.. Moet dan me hele deur gespoten worden????

hmm duidelijk..

Als het wel te herstellen is ,, is het mooi!

Zo niet.. laat ik het zoals het is .. het is namelijk heel moeilijk te zien.

Zou in ieder geval eerst even doen wat Tim aangeeft. Een paint cleaner reinigt de lak in de poriën. Bijvoorbeeld Poorboy's Prof.Polish/ Dodo Juice Lime Prime/ Auto Finesse Rejuvenate of Auto Glym SRP (Super Resin Polish). Met de laatste kan je de plekken ook wat "maskeren" doordat het aardig wat "fillers"bevat.

Bedankt! ga ik dat na de winter doen,, vooral het laatste spreekt mij aan.

En waarom na de winter.. ik wou vandaag me auto wassen.. en was bijna klaar is me dak al bevroren dus vandaar:)

Bedankt voor jullie tips!! en aanwijzingen..

en als er nog mensen zijn die meer sugesties hebben.. graag!

Net wat je zegt, morgen even iemand op de meeting naar laten kijken.
Voor het geval je je het afvraagt, nee ik zal er niet zijn.
Maar er zijn zeer ervaren detailers die je graag helpen

Zoals al gezegd, het lijkt op craquelee effect als gevolg van ingebrande vogelpoep. Met een goede detailbeurt, kun je zo'n plek wel kleiner krijgen/minder ernstig maken als je niet heel veel pech hebt.

Bij mijn auto anderhalf jaar terug ook zo'n plek met de hand aangepakt: wassen, kleien, polijsten met monello mezzo, polijsten met Poor Boys Professional Polish, PB Black Hole, PB EX-P. Hierbij is de plek die oorspronkelijk een diameter had van zo'n 10-15 cm terug gebracht naar pakweg 5 cm doorsnee. Vorige week een DAP-cursus gedaan, en hierbij is mijn motorkap als demonstratiemateriaal gekozen, en heeft Dibbuz de plek nog wat netter (glanzender) weten te krijgen. Bij dit soort problemen, moet je in de gaten houden dat de barsten waarschijnlijk door de totale laklaag heenlopen, en je de barstjes alleen helemaal wegkrijgt als je doorgaat tot op het kale metaal!!!