• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in lak kofferklep

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Deze week begonnen met mijn Alfa Spider uit 1997. Nu weet ik dat lak van een Alfa niet echt hard is, maar krijg sterk de indruk dat de auto in het verleden is gespoten en nu zeer harde lak heeft. Heb de kofferklep nu 3 x gedaan met een combinatie van een kortharige wol-pad en menzerna 400.
Normaal gesproken zeer goede en ook snelle resultaten maar krijg nu de krasjes er niet uit. Wie weet een goede en veilige oplossing, of is het een kwestie van de volgende stappen doorlopen( eventueel met black hole) en het er maar mee doen Ik werk overigens met een Dap900.
BVD
 

Bijlagen

  • IMG_8885.jpeg
    IMG_8885.jpeg
    564,3 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Wol met Menzerna 400 moet toch al serieuze cutting EN redelijke finish geven. Menzerna heeft nog een "300" variant ook welke nog meer bijtkracht heeft maar lang niet zo goed finisht als 400.
Misschien is de lak net wat zachter en maak je krassen door de te grove combi? Heb je al eens getest met een mildere combi?