• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een eraser? En wanneer moet je het gebruiken?

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
149
103
33
hallo,

sinds dat ik op dit forum ben (nog maar kort)
heb ik heel wat nieuwe dingen geleerd en aangekocht

maar nu is de vraag

wat is een eraser, w?aarvoor dient het en waneer moet je het gebruiken

thnx!

Eraser is gewoon een productnaam die car pro hanteerd. Monello's variant heet spruzzo. In de meeste polijstmiddelen zit olie, waarmee krasjes opgevuld kunnen worden. Eraser verwijdert deze olie waardoor je kan zien of krasvrij ook echt krasvrij is, en er dus geen krasjes zijn opgevuld.

Tomas;342328 zei:
Eraser is gewoon een productnaam die car pro hanteert. Monello's variant heet spruzzo. In de meeste polijstmiddelen zit olie, waarmee krasjes opgevuld kunnen worden. Eraser verwijdert deze olie waardoor je kan zien of krasvrij ook echt krasvrij is, en er dus geen krasjes zijn opgevuld.

moet je dit dan gebruiken? en na welke stap is dit? de polish?

[MOD]Graag niet onnodig quoten, gebruik de Plaats Antwoordknop in plaats van de quote-functie[/MOD]
is dit verplicht of kan je ook gewoon direct doorgaan naar de wax?

Het is niet verplcht, maar zelf zou ik het wel altijd doen. Anders heb je kans dat er dus nog krassen in de lak zitten. Deze zullen, ookal zie je ze op dat moment niet, naar verloop van tijd vanzelf weer zichtbaar worden

Het is alleen "verplicht" als het product het vereist zoals een quartz coating. Het staat dan ook in de gebruiksaanwijzing.
Alles daarbuiten is een keuze en géén verplichting. De een beweert dat een wax/sealant dan langer blijft zitten maar niemand heeft hard bewijs.
Ook al zou het op een auto zo zijn dan kan dat ook gewoon toeval zijn, het wordt pas echt interessant als je er bij 100 auto's er 90 beduidend langer blijft zitten.

Stel dat iemand een motorkap links met een glaze/niets doet en rechts wel ontvet maar de linkerkant staat naast een boom of men parkeert altijd in de zelfde richting en aan een kant is een doorgaande weg.
Dan stelt zo'n test ook weinig meer voor maar dat soort zaken worden nooit belicht.

Je kan ook Prep nemen i.p.v. Eraser (de vervanger van Eraser van het merk Gyeon):
https://www.Carclean.com/product/102604

Voor het ontvetten voor de checkup of je wel goed gepolijst heeft kan je dat beter doen na Veloce of Mezzo. Als je dat na Finale doet en er zijn nog krasjes heb je toch waarschijnlijk weer minimaal Mezzo nodig.
Als je na Mezzo niets meer ziet na het ontvetten dan zit het na Finale ook wel snor.

[MOD]Graag niet onnodig quoten, gebruik de Plaats Antwoordknop in plaats van de quote-functie[/MOD]
dus als ik u goed versta is dit eigenlijk een product waarmee je controleert of de polish of compound wel goed uitgevoerd is over de gehele lak?

en die 3 producten van monello is dat dan allemaal polish?

btw bedankt al voor de superraad

ja die. heb je dan geen compound nodig?

wagen is 1 jaar en 3 maand oud en bevat lichte swirls en krassen

voorlopig heb ik meg's ultimate compound en geen polish

heb jij iets op aanraden?

want tussen het kleien en wax ben ik ten einde raad

mvg

Je had ook een mailtje gestuurd zag ik maar ik was er nog niet aan toe gekomen.
Welke polish je nodig hebt is van te voren niet echt goed te zeggen.

Met de ervaring die ik heb denk ik dat je aan Monello Mezzo i.c.m. een oranje pad en Monello Finale op een witte pad genoeg moet hebben om de swirls te verwijderen en de krassen te verminderen.
Je zou een gele pad erbij kunnen bestellen en die gebruiken i.c.m. de Ultimate Compound, daarna wel afwerken met Mezzo en Finale.

Dus:
1. wassen
2. kleien
3. eerst proberen met Monello Mezzo en oranje pad op de krassen, lukt dat niet dan Ultimate Compound op de gele pad. Veloce is ook een compound maar ik zou eerst Ultimate Compound proberen aangezien je die nog hebt staan als ik dat goed begrijp?
4. gehele auto met Monello Mezzo en oranje pad. Hierna zou je Eraser/Prep kunnen gebruiken om het resultaat te controleren
5. gehele auto met Monello Finale op de witte pad (light polishing)
6. glaze (optioneel)
7. wax/sealant (wat je nog hebt staan of wilt gaan gebruiken).

Op de website van carclean kun je precies lezen, welke middelen wat is.

https://www.Carclean.com/producten/Apparaten/Machinaal_polijsten/Polijstmiddelen_machinaal

Dibbuz;342354 zei:
Je had ook een mailtje gestuurd zag ik maar ik was er nog niet aan toe gekomen.
Welke polish je nodig hebt is van te voren niet echt goed te zeggen.

Met de ervaring die ik heb denk ik dat je aan Monello Mezzo i.c.m. een oranje pad en Monello Finale op een witte pad genoeg moet hebben om de swirls te verwijderen en de krassen te verminderen.
Je zou een gele pad erbij kunnen bestellen en die gebruiken i.c.m. de Ultimate Compound, daarna wel afwerken met Mezzo en Finale.

Dus:
1. wassen
2. kleien
3. eerst proberen met Monello Mezzo en oranje pad op de krassen, lukt dat niet dan Ultimate Compound op de gele pad. Veloce is ook een compound maar ik zou eerst Ultimate Compound proberen aangezien je die nog hebt staan als ik dat goed begrijp?
4. gehele auto met Monello Mezzo en oranje pad. Hierna zou je Eraser/Prep kunnen gebruiken om het resultaat te controleren
5. gehele auto met Monello Finale op de witte pad (light polishing)
6. glaze (optioneel)
7. wax/sealant (wat je nog hebt staan of wilt gaan gebruiken).

ja had idd een mail gestuurd. dus die mezzo en veloce zijn dan zogezegd een soort compound en die finale een polish
schiet mij niet neer als ik mis of dom doe ben op dit gebied redelijk noob zal ik maar zeggen :s

en is die ultimate compound beter dan die mezzo en die veloce of niet

wax is trouwens meg's nxt generation tech wax 2.0 vloeibaar

mvg

rallimart;342357 zei:
Op de website van Carclean.com kun je precies lezen, welke middelen wat is.

https://www.Carclean.com/producten/Apparaten/Machinaal_polijsten/Polijstmiddelen_machinaal

ja weetik zit er al enkele dagen continu op te neuzen maar op dit gebied ben ik echt een leek dus alle hulp is welkom :-d

toch om de glans optimaal te maken en de lak te voeden

ofniet?

Geen enkele term is vast gelegd dus het kan een polijstmiddel zijn voor het ene merk en een glaze voor het andere merk (glaze zal de lak voeden).

Mezzo is een medium polijstmiddel, Finale een mild polijstmiddel. Polijsten zal het overgrote deel van de glans veroorzaken.
Vervuiling uit de porien en de swirls en andere imperfecties verwijderen doe je met polijsten, daar zit jouw glans in.

Probeer niet te moeilijk te denken, het is veel simpeler dan je denkt.

[MOD]Graag niet onnodig quoten, gebruik de Plaats Antwoordknop in plaats van de quote-funtie[/MOD]
dus mezzo en finale zijn als een compound en polish
mezzo voor de swirls en krasjes en finale als optimale glans brenger?

sorry voor de gehele uithoring :s

mvg

Sorry hoor, maar met lezen van de productomschrijving in de shop kom je net zover als met de 5 topics die je nu geopend hebt over verschillende producten...