Tomas;342328 zei:Eraser is gewoon een productnaam die car pro hanteert. Monello's variant heet spruzzo. In de meeste polijstmiddelen zit olie, waarmee krasjes opgevuld kunnen worden. Eraser verwijdert deze olie waardoor je kan zien of krasvrij ook echt krasvrij is, en er dus geen krasjes zijn opgevuld.
Dibbuz;342354 zei:Je had ook een mailtje gestuurd zag ik maar ik was er nog niet aan toe gekomen.
Welke polish je nodig hebt is van te voren niet echt goed te zeggen.
Met de ervaring die ik heb denk ik dat je aan Monello Mezzo i.c.m. een oranje pad en Monello Finale op een witte pad genoeg moet hebben om de swirls te verwijderen en de krassen te verminderen.
Je zou een gele pad erbij kunnen bestellen en die gebruiken i.c.m. de Ultimate Compound, daarna wel afwerken met Mezzo en Finale.
Dus:
1. wassen
2. kleien
3. eerst proberen met Monello Mezzo en oranje pad op de krassen, lukt dat niet dan Ultimate Compound op de gele pad. Veloce is ook een compound maar ik zou eerst Ultimate Compound proberen aangezien je die nog hebt staan als ik dat goed begrijp?
4. gehele auto met Monello Mezzo en oranje pad. Hierna zou je Eraser/Prep kunnen gebruiken om het resultaat te controleren
5. gehele auto met Monello Finale op de witte pad (light polishing)
6. glaze (optioneel)
7. wax/sealant (wat je nog hebt staan of wilt gaan gebruiken).
rallimart;342357 zei:Op de website van Carclean.com kun je precies lezen, welke middelen wat is.
https://www.Carclean.com/producten/Apparaten/Machinaal_polijsten/Polijstmiddelen_machinaal