• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een goede wax/sealant voor rode auto??

ackord

Detailing rookie
29 jun 2010
2
0
Hallo,

Even een vraag.
Wat is een goede wax voor een rode auto?
Ik bedoel dan niet alleen dat de wax een mooi eind resultaat geeft (dit is natuurlijk ook van belang), maar het gaat mij er ook om dat de lak goed beschermd wordt tegen zonlicht/uv-straling.
Dit om verkleuring te verkomen.
En dan is mijn 2de vraag welke shampoo ik hier het beste naast kan gaan gebruiken om de wax niet naar 1 wasbeurt weer kwijt te zijn.

Je kan voor de Poorboys World Natty's Red gaan of als je een wax zoekt die een langere standtijd heeft, de Dodo Juice Orange Crush.

Wat betreft de shampoo, kwestie van niet overdoseren. Zo blijft je waxlaag het langst zitten.

Elke shampoo stript een miniem laagje van je wax af, het is immers een zeep. En een eigenschap van zeep is ontvetten, schoonmaken.

In prinicpe is elke shampoo van een A merk goed, mits je je aan de dosering houdt.

Lees DIT topic als leidraad voor een goede shampoo.

DoDo Juice Orange crush voorafgegaan door Dodo Juice Lime prime glaze.
En lekker ruiken dat het doet !!

Hans