• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een goeie methode?

De Prinses

Detailing trainee
13 okt 2012
47
37
Okee, je kunt het beste gebruik maken van microvezel/ schaapsvacht om je auto te wassen. Gebruik je die dan ook voor spoelen?
Ik doe nu nog altijd eerst met een spons helemaal alles goed nat maken, dan met een andere spons shampoo en dan weer afspoelen met een spons.

Wat voor methoden/ volgorden gebruiken jullie? Immers, die microvezel/ schaapsvacht is maar een deel van het proces.

Heb je al enkele stappenplannen doorlezen ?

Daar staat van a tot z in hoe je alles doet hoor , anders enkele show-offs lezen :weetniet

De Prinses;304993 zei:
Wat voor methoden/ volgorden gebruiken jullie? Immers, die microvezel/ schaapsvacht is maar een deel van het proces.

1 : was je velg (en desnoods band) en spoel deze af , ga zo door tot je ze alle 4 hebt gedaan (doe ik toch)

2 : indien je niet foamt : spoel eerst je wagen goed af met bvb de tuinslanf of hogedrukreiniger.

3 : was de auto volgens de 2-emmermethode

begin bovenaan en gebruik je beste washandschoen voor het dak, motorkap en bovenste delen van het lakwerk

spoel na elk paneel (of half dak) je washandschoen goed uit in je spoelemmer voor je terug shampoo-water neemt

meer onderaan kan je een andere handschoen nemen , zo blijft je "mooie" handschoen veel langer proper (mooie = het schaapje)

helemaal onderaan (dorpels en onderzijden bumpers) kan je desnoods nog een 3e handschoen nemen

indien je spoelwater te vuil wordt : ververs het een keertje

4 : spoel de wagen af met de tuinslang en liefst met een volle straal , zo blijft er veel minder water op de lak liggen.

5 : droog de wagen af met een droogdoek of andere goede doek die hiervoor kan dienen en spray die doek wat in met een detailerspray (bvb spray&wipe 1/1 )

6 : maak een foto en post ze hier :ja

Kelvin,

Ik heb je al een keertje uitgenodigd langs te komen om eens te zien hoe je het beste te werk kan gaan.

Greetz,

Rob aka Vadebo

Is ontvangen en gelezen.
Je had het er over om je verder niet in het autowassen etc te verdiepen.

Nu kom er een vraag mbt wassen dus vandaar dat je nog steeds welkom bent.

Ik kan het stiekem toch niet laten..

Als de hobby genoeg doorgeschoten is, laat ik het je weten!
Kwestie van tijd.