• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat is het verschil tussen purple haze pro en blue velvet pro?

wImV

Detailing rookie
4 jul 2011
74
0
Zoals de titel het zelf zegt is dus mijn vraag wat het verschil is tss de purple haze pro en de blue velvet pro. Ik heb de indruk dat de samenstelling hetzelfde is en beide voor donkere laksoorten of ben ik mis? Via de zoekfunctie kon ik niet direct iets vinden...

grtz

Wim,

De Blue Velvet is de harde variant
De Purle Haze de zachte variant

In de praktijk zal dit betekenen dat de Purple Haze wat makkelijker aanbrengt maar dat in theorie de Blue Velvet iets duurzamer is (ook al is het maar de vraag of dat bij de PRO versies opgaat).

De samenstelling verschilt dus iets, beide zijn met name goed geschikt op donkere lakken maar op bijvoorbeeld een warme lak misstaan de waxen ook niet!

Tot slot zijn er bij DJ harde en zachte (minder harde) varianten om te combineren.
Zij claimen namelijk optimale duurzaamheid en glans door eerst een harde variant en vervolgens een zachte variant te gebruiken.

bedankt voor het snelle antwoord. Eigenlijk wel logisch, alleen had ik nog niet zo ver nagedacht. Dom van mij.

Dan weet ik dat ik voor de harde wax moet gaan (heb zelf nu de SN) Ik wil de wax die naar donkere kleuren gericht is eens testen en vergelijken met de SN, bij welke type wax ik meer diepte in de lak krijg. Het vergelijk is om te kijken bij welke dat de kleur nog voller uitkomt.

grtz

Beide waxen zijn vrij hard, maar wel zachter dan de SN.
Zelf heb ik de SN op een zwarte lak, en ik ben weg van de diepte en reflectie.

Hiervoor zowel Wolfgang als AQuartz gehad, maar de SN lijkt toch de meeste diepte en reflectie te geven.....

Wellicht is de SN Hybrid een optie??

ja dat soort van "diepte" bedoel ik :love . Ik wil eens kijken hoe ik het kan forceren bij een donker metallic groen-grijze wagen.

Uiteraard is zwart het beste om dat verschil te zien maar ik wil eens kijken wat het verschil gaat zijn met de beterkope blue velvet (als het verschil al zichtbaar is tenminste) op mijn lakkleur en anders heb ik er een leuke wax bij :-d

grtz

Hmm, zit er dan toch verschil in duurzaamheid van de harde en zachte dodo waxen? Ik meen juist iedere keer op dit forum te lezen dat de duurzaamheid gelijk is.. Dat het puur is wat je fijner vind verwerken?

neenee voor mij gaat het in dit geval niet over de duurzaamheid. Het gaat vooral om de diepte van de kleur die door de wax naar boven wordt gehaald. Ik wil kijken tussen de SN en de BVpro bij welke dit het beste gebeurt (als het verschil tenminste al te zien valt met het blote oog). Ik wil de nadruk op de "diepte" van de kleur leggen tov anderen die de nadruk bijvoorbeeld op de flakes willlen leggen...

grtz

Xsara Coupe zei:
Hmm, zit er dan toch verschil in duurzaamheid van de harde en zachte dodo waxen? Ik meen juist iedere keer op dit forum te lezen dat de duurzaamheid gelijk is.. Dat het puur is wat je fijner vind verwerken?

Ik gebruik de waxen altijd over elkaar (oftewel, eerst hard, dan zacht).

Eerlijkheid moet zeggen dat ik het verschil niet zie met bijv. 2x zacht, 2x hard of hard en dan zacht.

Wat betreft de duurzaamheid, ik heb een wax nog nooit laten zitten tot dat die weg was.....
Dus om me daar nu zorgen om te maken.....:lol

Het verschil in duurzaamheid tussen een zachte wax en een harde wax is door Dodo Juice zelf de wereld uit geholpen:

Dodo Factory:
Our original recipes had a touch more carnauba in the hard wax recipes and more oils in the soft wax formulas, but since then we have made the hard wax recipes softer (due to popular request) and there is perhaps only 2 or 3% difference between the recipes. You'd never see differences in durability in practice.

bron: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=148952

Er is dus geen verschil in duurzaamheid. :-)^ Ik zelf hou meer van een zachte wax, verspreid makkelijker vind ik zelf.

Wat mij opviel op de achterklep bij naast elkaar gebruik, dat vuil een stuk minder goed hecht aan de harde variant:-)^