• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat kan dit zijn en hoe krijg ik dit weg???

Ik zag deze plekken ook inderdaad in een ander draadje (vage plekken, wat te doen?), daar kwamen ze na het polijsten helaas wel terug.

zie hier:
https://forum.Carclean.com/cc_postst6685/Vage-plekken-in-lak--wat-te-doen-.aspx

Hopelijk blijft het bij deze auto wel weg :)
 
heeft geen ruk met auto's te maken maar ik herkende de plekken en moest denken aan onze tuinset die ik na gebruik ook afdekte met jawel plastic hoes!
Dacht dat het aan de tafel lag maar plastic is dus bagger voor je lak?!
Weer wat geleerd.
 
In plastic afdekfolie zitten allerlei solvents die kunnen reageren, op lak, plastic noem maar op.

De spuiter van Care zei dat het zelfs op de verpakking van de folie staat.
 
@ GM Toyota : na de laatste (3de) behandeling op die Astra F zijn de plekken niet meer terug gekomen (of moeten we zeggen : nog niet).

Vandaag heeft Arjan bij een Corsa C ook van dit soort plekken moeten weghalen.
Dit waren echter restanten die onder het afplaktape van de spuiter vandaan kwamen.

Doordat de auto erg vuil was viel dit niet meteen op bij het ophalen.
Deze jongen is inmiddels ook al 3x terug was geweest naar de spuiter (wil er niks aan doen) dus vandaag even met SSR 2.5 op een oranje pad en SSR 1 op een licht groene pad in de weer geweest.

Lijkt wel of spuiters hun werk niet meer naar behoren doen. Dit soort dingen / plekken zou en mag je toch van een goede spuiter niet verwachten ?
Het is ook net of dit probleem steeds vaker de kop opsteekt...
 
GMToyota zei:
Ik zag deze plekken ook inderdaad in een ander draadje (vage plekken, wat te doen?), daar kwamen ze na het polijsten helaas wel terug.

zie hier:
https://forum.Carclean.com/cc_postst6685/Vage-plekken-in-lak--wat-te-doen-.aspx

Hopelijk blijft het bij deze auto wel weg :)

Laten we dat zeker maar hopen!
 
Aficior zei:
Lijkt wel of er iets opgelegen heeft. Doet mij denken aan die rode Alfa van vorig jaar uit Zeeland. Die jongen was met zijn dak bezig en had de auto 's-nachts met plastic zak afgedekt. Zag er de volgende dag ook niet uit. Bleek in zijn geval de plasticzak te zijn en de weekmakers die gebruikt worden bij de productie van plastic vuilniszakken.

Was vorige week bezig om een plekje te spuiten onder het voorrraam.Had hiervoor ook een vuilnis gepakt om het af tedekken.
Ook zag ik de volgende dag van die rare strepen in mijn lak.
Gelukkig zijn ze er nu weer uit.
Strepen heb kunnen verwijderen met de Dap witte pad en SSR1
 
Wens je toe dat het weg blijft mijn waarde.
Wie had toch ooit gedacht dat in die plastic zakken zoveel vuiligheid zit? Wie dit gelezen heeft zal het denk ik nooit meer vergeten.
Je zou haast denken dat er een soort van tip-stickie gemaakt van zou moeten worden, om anderen te beschermen tegen deze handeling.
 
Had ik dit topic maar eerder gezien.
Ik heb mijn auto gister ook afgeplakt met plastic.

Toen ik vanmiddag het eraf haalde zag ik doffe plekken. Ik had al zoiets van.. dat kan geen water zijn daar is het te warm voor.
Voelen en ja hoor. Weekmakers in die plastic shit die de lak dus aangetast hebben.

Kleien : helpt niet
Paint cleaner: helpt niet
Quick detailers : helpen niet

Het enige product wat effect had (maar niet superveel) was de Meg's polish.
Erg erg zonde,

Iedereen die ik hierover vertelde stond perplex ze hadden het niet verwacht dus wat mij betreft zou dit topic ook een sticky kunnen krijgen :p