• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat kan ik het beste gebruiken na black hole ?

Na de voedende stap ( Black Hole) is de volgende stap het aanbrengen van een sealant en/of een wax.

Black Hole heeft totaal geen beschermende werking, het spoelt met de eerst de beste regenbui weg.

Na de Black Hole wordt vaak de Natty's blue gebruikt, maar een andere goede wax kan natuurlijk ook.

FRfreak zei:
Na de Black Hole wordt vaak de Natty's blue gebruikt, maar een andere goede wax kan natuurlijk ook.

oke dus natty,s gebruiken maakt het nog uit welke zag dat er ook Poorboys World Natty's Paste Wax Red - Limited Edition is die beter dan die blue?

de RED limited edition bevat meer Carnaube en is iets lastiger uitpoetsen dan de BLUE, welke weer zeer geschikt is voor donkere kleuren.
het gaat hier om kleur nuance's welke niet altijd gezien worden, dus maakt het niet uit welke natty's je gebruikt.

na een Glaze (een voeding) kun je inderdaad het beste een Sealant aanbrengen (in vorm van EX-P van poorboy's)
dit is een duurzamere synthetische wax.

daarna zou je een wax kunnen aanbrengen in de vorm van Natty's of de Dodo juice waxxen met iets meer karakter.

succes.

Bartezzz zei:
de RED limited edition bevat meer Carnaube en is iets lastiger uitpoetsen dan de BLUE, welke weer zeer geschikt is voor donkere kleuren.
het gaat hier om kleur nuance's welke niet altijd gezien worden, dus maakt het niet uit welke natty's je gebruikt.

na een Glaze (een voeding) kun je inderdaad het beste een Sealant aanbrengen (in vorm van EX-P van poorboy's)
dit is een duurzamere synthetische wax.

daarna zou je een wax kunnen aanbrengen in de vorm van Natty's of de Dodo juice waxxen met iets meer karakter.

succes.

dus alleen met de natty,s ben ik er niet zal dus de EXP Pure Sealant moeten bestellen!

@nicknameless,

mijn bedoeling was om duidelijk te maken dat er cleaners in de nxt zitten. Ik heb geen ervaring met nxt, maar sluisde gewoon door wat ik hier lees.

Ook al zal het de glaze heel licht aantasten, menig van de mensen hier zullen toch geen wax met cleaners op de lak doen na een glaze?

Daarom raad ik de persoon af om de nxt toe te passen, maar een pure wax er op te zetten.

GTI-EDITION230 zei:
dus alleen met de natty,s ben ik er niet zal dus de EXP Pure Sealant moeten bestellen!

alleen als je extra duurzaamheid wilt ;)
een wax geeft gemiddeld bescherming voor 2 maanden.
en een synthetische Sealant (synthetische wax) zoals EX-P 5 maanden.
dus 2 maanden lang zou je dan een mooie bescherming hebben, en daarna heb je nog 3 maanden bescherming maar met minder karakter,^^

Dank voor dit topic en de antwoorden:cool 1 ding niet helemaal duidelijk...moet je wachten met de sealant aan te brengen na de black hole glaze, of kan je dit direct erna er op doen?

Na het gebruik van blackhole hoef je niet te wachten tot dat je de exp kan aanbrengen