• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat mag dit kosten?

Idua78

Detailing guru
22 aug 2020
216
128
Boskoop
Ik zou graag een 3-tal zaken laten herstellen. Maar ik heb geen idee wat zoiets in NL mag kosten. Wie kan mij helpen.

Als eerste zou ik graag mijn zwarte velgen laten herstellen. (Nieuwe banden besteld en na montage wil ik ze pas laten herstellen). Schade op een 3-tal velgen een kleine schade. Spotrepair of plaatselijk spuiten was het beste begreep ik. En daarna in de Gyeon Rim. Kosten € 175,- incl btw.
D0717D0B-4919-403C-BBD1-4F253DCE39EE.jpeg


Als 2e zou ik graag mijn bumper laten herstellen. Toen ik hem kocht zat deze schade er al op maar irriteer mij er elke keer met wassen mateloos aan dat ik het nu hersteld wil hebben. Begreep dat dit rond de 350,- incl. Btw en demontage en montage mag kosten op het Audiforum. Liefst vervang ik mijn niet S-line bumper voor een S-line maar het moet wel betaalbaar blijven. Had nu een prijs van € 600,- incl. Btw doorgekregen. Maar dat schijnt dus absurd hoog te zijn. Geen idee ik heb er geen verstand van.

97DA746C-6756-4913-B398-59E2220380EF.jpeg

En als laatste zou ik graag mijn remklauwen laten spuiten. Dus niet zelf aan de slag en onder de auto spuiten maar dus echt de klauwen demonteren en dan pas spuiten. Heb nu een prijs opgevraagd en dat was € 425,- incl. Btw.

1CE342C6-4305-465A-B46E-834A4FD04FBD.jpeg


Advies, tips wie wat waar alles is welkom. Bij voorkeur in de buurt van Alphen/Gouda/Waddinxveen etc.
 
Die S-line voorbumper zou je volgens mij wel goedkoper moeten kunnen krijgen, ik weet niet hoe het bij een A6 zit, maar bij de A4 is de grill gewoon verwisselbaar en die hoef je dus al niet te kopen. Verder zou ik Prestigeparts, bmparts en onderdelenlijn in de gaten houden, hier kom je vaak propere bumpers tegen voor een redelijke prijs, jammer genoeg heb je wel een aparte kleur (anders dan zwart, wit, zilver of grijs) en zul je wellicht wat geluk moeten hebben om ene in deze kleur te vinden of zul je ze moeten spuiten, maar dat drijft de prijs natuurlijk weer wat op. Ik weet zelf niet hoeveel het kost om remklauwen te spuiten, maar heb volgens mij wel al wat lagere prijzen zien passeren. Ik ken de prijzen van spuitbeurten niet, maar de prijs kan natuurlijk wel samenhangen met de kwaliteit, liever wat meer betalen en een perfect resultaat, dan een prutser aan het werk zetten en achteraf spijt hiervan hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
goedemorge ben zelf autospuiter/voorbewerker van beroep

Om op vraag 1 terug tekomen van de velgen

zo als ik dat begrijp worden die plaatselijk bij gespoten en dan niet helemaal in de blanke lak?

Heb ik eerlijk gezecht nog nooit gedaan ben daar ook geen vorstander van. Maar goed daar is ook de prijs na denk ik

Voor gehele velg spuiten zit je rond de 80-120€ per velg

Bumper voren kan ook met spot repair worden opgelost maar als ik na de foto kijk zit er nog al wat steenslag op een super mooi resultaat zal het dan niet worden
Licht er aan hoe hoog je eisen zijn


Ik ben niet helemaal thuis in de prijzen maar als je het niet vertrouwd zou ik op meerdere plaatsen gaan vragen en ook vragen hoe het gemaakt wordt geheel gespoten of bijspuiten

Gr Ron
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Idua78
Voor lichte borduurschade zoals jouw velg, mag je ongeveer een 80-100€/velg tellen, alles inbegrepen. (all in bedoel ik dan velg afnemen, band aflaten en van de velg rand omlaag pitsen, schuren en lakken). Overigens zou ik nooit een velg "plaatselijk" spuiten, dat ga je altijd zien en het is een hoop gepruts, je gaat spuitnevel krijgen, een scherpe boord, kleurverschil, structuurverschil,...

De voorbumper kan je perfect spuiten zonder demonteren, dan spreek je over een spot repair, wat mogelijks zou kunnen gedemonteerd worden (bv. Grilletjes enzo...), wordt dan gedemonteerd, je bumper zelf kan gewoon op de wagen blijven zitten, zo druk je toch enigzinds de kosten een beetje. Hier mag je ongeveer een €250 voor tellen.

Voor de remklauwen, is die €425 enkel voor het lakken of ook het demonteren en monteren ervan? Mocht het enkel voor het spuitwerk zijn, dan vind ik dat erg duur. Voor het spuitwerk alleen zou je op een €60-80 per klauw mogen rekenen, dit bedrag rekenen wij ook aan voor het lakken van bv. Een spiegelkapje.

Uiteraard verschillen de prijzen van bedrijf tot bedrijf, en zo ver ik weet liggen de prijzen in NL ook wat hoger dan in BE, uurlonen zouden ook hoger liggen.
Uiteindelijk is het ook een stukje "wat de gek ervoor betaalt".
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Idua78
@AndyVR thnx voor je bericht.

De velgen hebben echt minimale schade, advies was om die middels spotrepair te behandelen zei de schade toko waar ik geweest ben.

De bumper heeft erg veel steenslag. En die ene deuk van de vorige bestuurder. Vandaar dat ik dacht ik zoek een andere S-line variant met minder schade en laat die spuiten. En wat Jente zei volgens mij passen de grill dan universeel ook.

Die remklauwen is dan inderdaad volledig demonteren van de auto. Reinigen en spuiten en vervolgens weer hermonteren.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Mijn TTRS remklauwen heb ik voor 250 EUR laten spuiten. Dat was incl. stralen, lakken, stickers drukken en erop en blanke lak erover. In tegenstelling tot veel andere die ik gezien heb heeft ie echt z'n best gedaan zo dun mogelijk te spuiten om hitte afgifte te bevorderen.
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Advies dat je voor de velgen kreeg, zou ik zelf nooit aanraden, just my 2 cents. Zeker niet voor dat bedrag...

Het mooiste resultaat is inderdaad de complete bumper demonteren, alles eraf schroeven en compleet schuren en lakken om zeker alle defecten te hebben verwijderd maar dan ga je al snel richting de €400 zoals je zelf al noemde. Een andere bumper ga je ook compleet moeten lakken, ook al heeft die bumper dezelfde kleurcode als jouw wagen, de kleur kan altijd verschillen (auto die binnen of buiten staat, ooit hersteld,...)

Voor de remklauwen vind ik de prijs persoonlijk nogal stevig maar daar komt dan wel weer wat werk bij kijken natuurlijk.
 
Op motor-forum.nl zit wel iemand die goed kan spuiten. Doet het als hobby, topwerk, maar niet te duur.

De remklauwen kan hij zeker doen als hij zin heeft, of hij stukken auto en bumpers doet weet ik niet.

Kan hem wel vragen als je wilt?
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Voor die remklauwen moet alles los. Lees bij meerdere bedrijven dat dit toch aardig wat werk is. Ontluchten, remblokken en alles eruit. Stralen, spuiten….. logo’s etc. Geen idee hoe snel dat kan/gaat maar ik al nog eens het en der wat prijzen opvragen.