• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat me vandaag nou is overkomen ! 2 Polijstpad's gesloopt

toch even inkpikken op dit topic ,

Heb ook net mijn Dap setje aangekocht .

Nu als je steeds na een paar hits de pad hoeft schoon te maken is eigenlijk een padwasher onmisbaar

Kan het dan geen kwaad dat je pad nog wat vochtig is bij de volgende hit ?

Ik wil dit niet meemaken , dus ik ga van het begin af een emmer met oplosmiddel ( APC ) bij me plaatsen om zo de pad regelmatig een beetje uit te wassen , af spoelen met prober water
en dan zo goed mogelijk af drogen met handdoek . is dit dan de korekte werkwijze ?

vb. uitwassen na volledige motorkap , na het volledige dak , linkerflank , rechterflank en de kofferbak , is dus een keer of 4 à 5 uitwassen per auto zou dit moeten lukken ?

Groeten
Marc
 
Heb de padwasher , maar voorheen deed ik altijd de schoongemaakte pad op de DAP en hing deze in een legen emmer en liet de DAP draaien , en dan steds een stapje sneller , maar nooit te lang.Dan draai je hem droog.

Voorheen was het altijd eerst met de hand uitwringen , maar daar werden m`n pads ovaal van.
 
De pad's werden bijde na 2 panelen lichtjes in een emmer met snappie powder ( volgens mij heet het zo :P ) schoon gemaakt,
Alleen dompelde ik de pads niet onder, gewoon net lichtjes het water oppervlak raken en daarna droog draaien en even met een doekje dr aan langs.
Omdat ik niet met een natte pad bezig wou.

Dus een nieuwe vraag, tevens de zelfde als blazer
Hoe droog moet de pad zijn voor een nieuwe hit ?
 
Droog is te droog, nat te nat ;)
Je merkt vanzelf dat de pad nog te nat is, dan gaat het spetteren.

Schoonmaken doe je door te spoelen met een schoonmaakmiddel
Dus of bijv afwasmiddel inkneden en goed (onder de straal) uitspoelen
Of een oplossing, meermaals volzuigen / uitknijpen en als laatste droogknijpen
Buiten alleen de pad even slingeren (of in zo'n slacentrifuge)
Bij het droogdraaien op de DAP heb je dan hoogstens een vingerdopje water in de emmer

Hans
 
Wij hebben hier 2 eerder kwesties gehad en we vermoeden dat de betreffende pads niet geheel verlijmd zijn, maar alleen langs de buitenrand hierdoor schuurt de foam tegen de velcro en wordt er veel hitte opgebouwd. Via je dealer heb je recht op vervanging, maar deze pads moeten wel terug naar de dealer voor inspectie.
 
Tim zei:
Wij hebben hier 2 eerder kwesties gehad en we vermoeden dat de betreffende pads niet geheel verlijmd zijn, maar alleen langs de buitenrand hierdoor schuurt de foam tegen de velcro en wordt er veel hitte opgebouwd. Via je dealer heb je recht op vervanging, maar deze pads moeten wel terug naar de dealer voor inspectie.
Hans heeft een soort gelijk issue met zijn kompressor pad. Hij is nu op vakantie maar komt na de vakantie wel even langs.

Bij hem liet rondom de randen de velcro los waardoor de pad gewoon niet goed meer op de backin plate te houden was. Ik vermoed gewoon een foutje want de rest van de kompressors zijn gewoon strak.
 
Probeer de velcro in het midden beet te pakken en kijk of je hem van het foam los kunt trekken en/of er lucht onder zit. Je kunt het ook voelen door het dunner worden van de pads in het midden.

Iedereen die dit probleem heeft wordt vriendelijk verzocht contact op te nemen met ons.
 
Ah ok. Toevallig bij mij ook een oranje pad ontploft. buitenste rand zat er nog aan, middelste gedeelte was helemaal weg.
Dacht dat het onkunde was van een beginneling, want huidige pad doe ik nog steeds mee, na meerdere auto's.

Maar goed, komt dus wel voor. Had de mijne al weggegooid, dus case closed voor mij.
 
Tim ,

Doet dit probleem zich alleen voor bij de orange pad , of komt het bij alle pads voor .
( ook bij de kompressor pads ?)

Ik heb hier nog nieuwe ongeopende pads liggen , kan ze misschien best even controleren of de velcro in het midden vast zit alvorens ik ze zou gebruiken .

Marc
 
Het loskomen van de velcro heb ik al gehad bij oranje en goud. Wit, zwart geel en rood bijvoorbeeld nog niet.

Dat heeft volgens mij ook meer te maken met het wassen in de wasmachine, wat ik nu ook niet meer doe.
Ik heb de velcro terug gelijmd met Tix gel, maar na 2 auto's komen de randen weer langzaam los.
Ik denk een productiefoutje? :weetniet

Maar zoals bovenstaand heb ik het nog niet gezien, al wordt de backingplate ook wel wat warm soms. (DAP500)
 
Bij mij was het dus ook een productie fout,
Heb zo juist de pad's opgestuurd naar de dealer ( die hem daarna weer naar jullie stuurt :P )
Maar heb bij de witte gevoeld en zit alleen lijm aan de buitenste rand.

Dus gewoon een productiefout.
Dus is opgelost :jippie