• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat onderweg te doen als een vogel zijn darminhoud op je auto neerlegt?

Bonanza

Detailing trainee
4 aug 2011
19
47
Hoe gaan jullie er eigenlijk mee om wanneer je onderweg bezoek krijgt van een meeuw die het nodig acht zn darminhoud op je net gewaxte lak te schieten? Met een soort "pech onderweg" pakketje schoonmaken?

ik heb altijd een pech setje bij me.
Hierin zit een doek en spray & wipe. Vaak ook 2 emmers en een washandschoen in de auto.

Ik heb achterin altijd een klein sprayflesje detailerspray en een MF doek liggen. Spray and Wipe is de detailer spray van Poorboy's.

@Bonanza: ik heb de topictitel aangepast, "bonanza" dekte de lading niet, probeer een duidelijke topictitel te kiezen voor je vraag ;) Tevens wordt het op prijs gesteld dat je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumonderdeel. :ja

Ik heb altijd een noodpakket achterin de auto liggen, een oude camera tas met de volgende inhoud:

- flesje 250ml Dodo Juice Red Mist
- flesje 250ml Poorboys World APC
- flesje 250ml Meguiars Last Touch
- flesje 250ml Meguiars Quick Detailer
- flesje Swissvax banden spray
- flesje Meguiars Glass Cleaner Concentrate
- potje wax (niet op de foto)
- applicatorpadje
- diverse doeken
- raamwisser (niet op de foto)

a63df0f6.webp

Ik heb ook altijd kleine flesjes bij me.
Bug squash
S&W
Apc
Natural look
En een paar doeken waaronder ook een bugtowel.
Bij vogelpoep gaan namelijk alle alarmbellen af en dat moet gelijk weggehaald worden :lol

Ik heb meestal heel de rimram in mijn koffer zitten in een plastic bak van 600x400x400 mm :lol

En meestal dan nog een 2e bak met inhoud: 2 emmers,droogdoek,washandschoen, mf-doeken,pads......

En ook nog een jerrycan met 5 liter water(vraag maar aan rogier,die heeft er nu ook 1 in zijn collectie:ja )

Danny

stimpy68 zei:
Ik heb achterin altijd een klein sprayflesje detailerspray en een MF doek liggen. Spray and Wipe is de detailer spray van Poorboy's.

@Bonanza: ik heb de topictitel aangepast, "bonanza" dekte de lading niet, probeer een duidelijke topictitel te kiezen voor je vraag ;) Tevens wordt het op prijs gesteld dat je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumonderdeel. :ja

Viel me zo niet op dat het de topic-titel was.. dacht aan login en password. Maar thanks. En ik heb me even netjes voorgesteld nu (zie andere forumonderdeel)

Jullie zijn allemaal fantastisch! Maar mocht je geen plek hebben voor zo'n hele noodkit, dan raad ik minimaal een klein flesje Spray&Wipe van Poorboy's aan (is immers ook een waterless wash) en een schone, goede microvezeldoek. Dat kan toch iedereen in z'n dashboardkastje kwijt ;)

precies, s&w met microvezel heb ik in de auto, de rest wat sommige allemaal hebben niet, hiermee kan ik prima vooruit, zover ben ik meestal toch niet van huis.

Achterin de kofferbak: 1 flesje Meg's LT en een flesje PB's S&W.
En 1 MF doek en 1 eenvoudige glasdoek (voor TomTom "plakrondjes" binnenzijde en ) voor glas buitenzijde igv kamikaze insecten.

Hoe pas je de S&W dan toe op de vogelstr***?

Eerst insprayen, laten weken en dan verzichtig wegdeppen oid?

:-d Ik zou het niet weten, dat was de manier die mij het beste leek. Dus het zou beter zijn om 2 MF doeken te hebben. Een om te deppen en de andere om het met S&W nog even na te reinigen.

nicknameless zei:
Ik heb altijd een noodpakket achterin de auto liggen, een oude camera tas met de volgende inhoud:

- flesje 250ml Dodo Juice Red Mist
- flesje 250ml Poorboys World APC
- flesje 250ml Meguiar's Last Touch
- flesje 250ml Meguiar's Quick Detailer
- flesje Swissvax banden spray
- flesje Meguiar's Glass Cleaner Concentrate
- potje wax (niet op de foto)
- applicatorpadje
- diverse doeken
- raamwisser (niet op de foto)

Dat is een aardige lijst :)

Ik denk dat ik maar voor S&W en een doekje ga...

Wij hebben altijd deze tas mee :

P1100442Small.webp

P1100445Small.webp

P1100444Small.webp

Moet al heel gek lopen willen we daar 90% in de gevallen niet mee uit de voeten kunnen :lol