• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen, bomen en bos enzo niet meer zien

Geitekaas

Detailing addict
13 okt 2013
86
55
56
Mensen,

Ik heb na een tijdje inlezen en aankopen bij Carclean een aantal vragen. Ik begin hier met 1 vraag omdat alle andere eerst wat meer inlezen en aankopen behoeven:-) In het voorjaar heb ik weer wat meer vragen.

Mijn mooie 3,5 jaar nieuwe gitzwarte Volvo C30 wil ik graag mooi maken en houden. Ik heb al een en ander aangeschaft en ik weet zeker dat ik de komende maanden mooie spulletjes zal kopen. Zowel velgen, lak en interieur krijgen nu wekelijks aandacht en ik doe dat met veel plezier. Helaas geen garage dus alles buiten op straat tot grote verwondering van mijn buurt omdat ze hier gewend zijn alles te LATEN doen!

Echter, ik heb een zeer beperkt budget tot het voorjaar. Een mooie Dap plus Monello en wolfgang zalfjes lijkt me heerlijk maar daar moet ik nog wat geduld voor hebben.
En daar zit mijn probleem: Ik wil met oog op de komende winter wel iets doen aan bescherming van mijn bakkie.
Mijn idee is dat ik de auto na Foamen (met mijn nieuwe Autobrite lance op de Kärcher en foam), wassen op de bekende manier wil kleien. Ik denk aan de Monello claykit.
Maar daarna wordt het duister.
Ik heb nog een paar tientjes over per maand en denk aan een alles in een product zoals Dodo's need for speed (of de andere aanbieders MG, Mothers of autofinesse varianten). Ik weet dat het een compromis is maar ik heb nu even geen andere keuze.

Wat is jullie advies? Welke aanbieder adviseren jullie? Is zo'n alles in een product een aardig alternatief? Wellicht er nog een leuke wax erover dan? Of Black hole ervoor misschien?

Ik hoop op een tip waar ik in ieder geval nog wat mee kan doen deze winter en daarna lekker aan de slag met een mooie DAB plus toebehoren.

Allez, een heel verhaal voor uiteindelijk maar 1 vraag:-)

Groetend,

Uw Geitekaas

Geitekaas;345231 zei:
Helaas geen garage dus alles buiten op straat tot grote verwondering van mijn buurt omdat ze hier gewend zijn alles te LATEN doen!

Welke buurt is dat dan...Hier ook afhankelijk van de buitenlucht wat niet altijd handig is..
Ik heb eventueel nog wel triplle³ voor je in de aanbeading....

Ginneken:-) Waar anders? HAHA!
Ff zoeken wat triplle3 is... Poeh, het is ook een heerlijk woud aan merken en producten! Ik lees me iedere avond suf hier. Ook de showoffs zijn heerlijk.
Probleem is dat ik echt even geen centen meer heb voor meer dan 1 product. (behalve de klei dan) Het is wat het is... Heel misschien kan ik nog iets wegleggen voor een wax.
En met ieder product komt ook een aplicator en doek.

Maar begrijp ik dat jullie allemaal geen fan zijn van zo'n all in one product? Ik had dat ook wel een beetje verwacht omdat ik zelf ook al twijfels heb.

Het beste is om voor iedere stap een los product te nemen.
Maar voor €11 voor de 250ml versie zou ik het allemaal voor lief nemen.

Gewoon even op deze manier doen en als het budget het toelaat kun je altijd verder kijken

Ik vind het altijd wel netjes om zeker nadat mensen moeite hebben gedaan, te laten weten wat het geworden is:
AF Tripple3 (dank u Addy)
Collinite 476s
Doekjes en padjes (zwart en disco rosso) van Monello.

Volgende week iets beter weer en lekker aan de slag. Mijn bakkie zal beschermd de winter in gaan.

Dank allen (ook Carclean voor advies) voor de mooie aanbiedingen en hulp!

uw Geitekaas

Leuk dat je een terugkoppeling maakt!!

Veel succes met het onderhouden van je auto!! En misschien als het virus verder doorslaat een keer een dap of een rotary;)

Jij bedankt Herman, en veel plezier ermee. Maar dat gaat wel lukken denk ik.