• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te gebruiken voor remstof op je velgen: Velgenreiniger of APC

Mollie

Detailing trainee
6 jul 2009
3
47
Hoi,

Na alle topics in Velgen en banden zon beetje gelezen te hebben, rest mij toch nog een vraag.
Heb vandaag mn velgen eens onderhanden genomen.
Met alleen shampoo kwam ik er natuurlijk niet, maar t viel te proberen.
Buitenkant is prima schoon, maar in de binnenkant zitten nog behoorlijk zwarte plekken remstof die er met de borstel niet afgaan.
Nou lees ik ofwel velgenreiniger gebruiken ofwel APC. Wat is het verschil?
Als het eenmaal schoon is en hij staat lekker in de PB wheelsealant dan heb ik velgenreiniger toch voorlopig niet meer nodig.
APC kan ik ook nog voor andere dingen gebruiken. Dus lijkt mij APC een betere keus ........
Iemand andere motivatie??

Sander
 
Tja, een APC is een All Purpose Cleaner, een allesreiniger dus, een velgenreiniger is gemaakt voor het reinigen van velgen. Het kan zelfs zo zijn dat je bepaalde vlekken niet wegkrijgt met een APC of velgenreiniger, dan biedt klei of een andere reiniger misschien uitkomst (Bilberry Safe Wheel Cleaner). Sommige mensen zullen meteen roepen: Dasty! Nee, dat raad ik niet aan en ook ga ik die discussie niet meer aan.
Als je de velgen in de Wheel Sealant gezet hebt, dan heb je inderdaad de velgenreiniger niet meer nodig, dan kun je volstaan met een sopje om de velgen schoon te krijgen.
 
Ik gebruik velgenreiniger van Poorboy's. Maar deze heb ik alleen voor de eerste paar keer gebuikt om de grootste vuiligheid aan de binnen kant te reinigen. Daarna kun je het met verdunde APC de binnen kant bijhouden. Het is wel zo hoe vaak je de velgen wast , de minder je hoeft te reinigen. En ook in de velgenwax zetten is niet verkeerd. Of eerst je oude wax op maken. De functie van velgenwax is wel beter dan gewone wax.:)^
 
Heb inmiddels beiden toch maar aangeschaft bij Tim.
Zijn advies (na n blik op mn velgen) was, Velgenreiniger!! Dit krijg je er nooit met APC af! En hij had gelijk.
Tja de velgen zijn waarschijnlijk door de vorige eigenaar nooit echt schoon gemaakt en de binnenkant is echt goor!

Heb inmiddels 2 velgen gedaan, en zelfs met de velgenreiniger blijven er grote plekken zitten aan de binnekant. De buitenkant wordt wel meteen super schoon.
Maw, voor vuile velgen idd toch echt velgenreininger. Als ze redelijk schoon zijn, dan red je t wel met APC.

Nu bestaat de binnenkant van mn velgen uit hele kleine ribbeltjes (zoals aan de rand van een munt zeg maar).
Heb al gekleid ook, maar er zit weinig schot in. Heb ze inmiddels wel al in de wheelsealant gezet.

Iemand nog een idee (voor de volgende keer, zeg maar)??

Sander
 
Als het een beetje werk mag zijn de volgende keer ,
kun je je velgen schuren goed ontvetten dan een nieuw laagje lak er op
dan is het nog een kwestie om het te onderhouden ,
spreek wel over de binnenkant van de velg.


Grtz M
 
Heb sinds kort Tomason-velgen op mijn auto liggen. Bij de standaardvelgen gebruikte ik af en toe APC maar durf dit bij deze velgen nog steeds niet te gebruiken. Ik was deze Tomason-velgen nu enkel mee met het gebruikelijk shampoo-sopje.
Iemand raad? Wel of toch liever geen APC gebruiken?

Moet nu wel toegeven dat mijn velgen geen kans krijgen om overvloedig vuil te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lekker in een wheel wax/sealant zetten,.daarna wassen met een mild sopje. Voor hevig vervuilde velgen kan je ook de teerverwijderaar van Autoglym gebruiken!
 
Nieuwe velgen ? Nooit velgenreiniger meer gebruiken ! Alleen in de Rimwax of Wheelwax en daarna alleen maar afspoelen met idd een mild sopje (bijv. NXT shampoo enz enz)en daarna gewoon weer na een tijdje in de wax zetten. Klasse !
 
Ik lees de laatste reacties nu pas :schaam maar dat is idd wat ik doe.
Heb me onlangs hier PB's Wheel Sealant aangeschaft :party: en de velgen worden steeds met PB's Slick & Suds of met Meg's NXT gewassen.