• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te gebruiken voor RVS/Chroom

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Dag heren en dames,

wat doen jullie met je chroom / rvs delen?
Ik lees wel eens dat dit kan oxideren, zelf geen last van, misschien omdat ik het altijd in de wax zet zelf.

Maar ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan en welke producten ik echt nodig ben.

Wat ik gebruik voor chroom:

- Prof Polish van PB
- Supernatural Fine Cut Metal Polish
- Alubright Metal Deoxidiser
- Finale van Monello

Voor bescherming gebruik ik altijd een goede wax. Jet Laq Non-Paint Lacquer werkt nog beter!

Al andere middelen gebruikt of valt het in het straatje:"als je iets prettig vind werken blijf dit dan ook vooral doen" ?
Belgom is niet verkeerd maar zeker niet het beste. Vind de Mag&Alu Polish van Mothers voor een strakker resultaat geven.
Daarbij moet er ook goed gekeken worden of iets daadwerkelijk van chroom is / plastic met laagje of een anders gepolijst metaalsoort.
Wat ik er van heb gelezen is de Wolfgang Metallwerk Concours weer een stapje hoger. Wel een aardige meerprijs maar geeft mooiere / strakkere finish.
Voor regulier en niet al te beschadigde delen werkt de ProfPolish ook erg goed moet ik zeggen.

@Remko: het oxideren gebeurt veelal omdat 9/10 het geen echt chroom is. Vaak ook nog eens een beschermlaagje er op, maar als daar een minigaatje in zit dan begint aldaar de ellende.

Mothers metal polish :love

geweldig spul is dat!
Heb er inmiddels al heeeeeel wat chroom/metaal mee behandeld.. en tja... tis gewoon geweldig :-D

Welk produkt gebruiken jullie voor geborsteld RVS in de keuken ? ik gok zelf dat ik zeker geen polish moet gebruiken en zat te denken aan schoonmaken reinigen met APC maar wat daarna ?

Remko voor wat voor chroom bedoel je? Je nieuwe strips?

Als het voor je strips is zou ik gaan de PB Professional Polish of Monello Finale dit ivm dat het geen "echt" chroom betreft dan.