• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat vinden jullie van dit beginnerslijstje?

Ik zou de SSR1 alleen met een witte pad doen als Paint Cleaner, voor echte swirl verwijdering heb je inderdaad een zwaarder polijstmiddel nodig (bv SSR2.5) zoals Patrick zegt.
Wilt je alleen lakreiniging dan de SSR1 met een witte polishing pad gebruiken.
 
Er is genoeg gezegd denk ik, maar ondanks dat kan ik het niet laten om er ook wat over te zeggen :D

Ik zou zeggen begin met het pakket die je hebt samengesteld. En inderdaad voor de shampoo zou ik de poorboys shampoo nemen!
Is je resultaat niet naar tevredenheid, dan kan je altijd naar grovere producten grijpen! Of in de toekomst naar de DAP500 (dual action polijst machine).

Twijfel je en wil je misschien eerst wat uitleg, maak een afspraak met Carclean en ga daar even langs en stel daar met de experts een pakket samen, door bijvoorbeeld wat spulletjes te proberen!

Succes!
 
Met alle respect, maar niet iedereen heeft het budget voor een machine, of heeft perse een machine nodig. Om dan meteen te roepen dat het handmatig niet werkt, is erg kort door de bocht. Je hebt zelf een Audi, dus ja, inderdaad, daar is een poetsmachine redelijk onmisbaar. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen meteen een machine moet kopen.

Als je iets roept, en je onderbouwt je mening niet, dan kun je dit soort reacties verwachten.
 
Wederom bedankt voor alle reacties!

Er is inderdaad (nog) geen budget voor een machine (ik heb überhaupt nog nooit een auto gepoetst).

Gezien jullie reacties blijf ik denk ik voorlopig bij de ssr1 en dan zie ik wel wat voor resultaat dit oplevert. Ik kan altijd nog voor ssr 2.5 gaan en eventueel een machine aanschaffen. Al is de ssr1 alleen voor de reiniging, dan nog is het nuttig.

Op aanraden van jullie neem ik de poorboys shampoo.

Rest alleen nog de vraag of ik met het huidige lijstje iets aan de waterafstotendheid van de ramen kan doen?
Kan ik trouwens met dit lijstje ook iets op de lampen smeren of worden die alleen gewassen?

Merci!
 
de lampen? Ik neem aan dat je de koplampen bedoel? Daar kun je gewoon wax op smeren. De voorruit kun je behandelen met de Pro Vision Rain Klear
 
Ik bedoelde inderdaad de koplampen, maar ook de achterlichten. Die behandel ik dus gewoon mee met de lak.

Ik denk dat ik de NXT Generation Glass Cleaner vervang door de spray en wipe! Zoals 307Sw zegt, dan heb ik direct een multi-spray. Voor de laatste hand aaan de ruiten dan deze: Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel > is in de aanbieding! Deze bedoelde je toch Stimpy?

Toch weer een nieuwe vraag (je blijft bezig als je hier eenmaal inrolt :p): Behandel ik de kunstofdelen aan de buitenkant met trim restorer voor of na het stappenplan van de lak? Dienen de strips afgeplakt te worden als ik met de wax aan de slag ga en zo ja, waarmee?

Het einde van het vragenuurtje is in zicht :)^

Thx!
 
Sjeezert zei:
Dienen de strips afgeplakt te worden als ik met de wax aan de slag ga en zo ja, waarmee?

Het einde van het vragenuurtje is in zicht :)^

Thx!

Je plakt ze het best af voor je begint, daar de meeste producten een wit residu achterlaten op je trims. Je kan ze afplakken met die blauwe van 3M. (Ik geloof dat ze van 3M zijn , ben niet zeker).