• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Wat voor machine, pad voor mijn polyester corvette?

Bob de krijger

Detailing rookie
12 jan 2020
4
15
Goedenavond

Na jaren gepoetst te hebben met de hand met autoglym super resin polish wil ik graag een machine hiervoor aanschaffen.
In andere topics zie ik vaak als andwoord de Dap 900 alleen heb ik een corvette met een polyester body waardoor ik niet weet of dit dan ook goed is voor mijn lak. En welke poetsmiddelen/ pads hier de juiste voor zijn.
FF1AD557-13A0-4E69-8A97-0E2B5C0934AB.jpeg
 

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.724
193
58
Welke machine je ook kiest, met een body die niet van metaal is, moet je opletten, omdat de boel veel sneller heet wordt. Bij metaal verdeelt de warmte zich snel over een groot oppervlak, bij polyester is dat niet zo. Een aantal weken terug een vergelijkbare vraag gesteld, maar ging het toen om de neus van een Hymer camper. Voor je Corvette zou ik neigen naar een DAP500 of een DAP evo mini als machine, maar omdat je ook de Caddy hebt, zou ik de DAP500 dan toch links laten liggen, en voor de 900 gaan. Alleen die DAP900 is blijkbaar uitverkocht, dus zou je de opvolger DAP EVO 8 mm moeten kiezen. Omdat de Corvette weinig grote vlakken heeft en veel welvingen zou ik dan toch eerder voor EVO mini kiezen: grotere uitslag dus effectief, maar betere spreiding van de warmte en lekker compact voor lastige plekken. Daarnaast voldoende power om ook een keer een lakbeschadiging op de Caddy aan te pakken.

Ik verwacht geen superharde lak op de Corvette, en denk dat het verstandig is vanwege de polyester body, te kiezen voor een niet al te agressief polijstcombi, ik zou dan de DAP EVO MINI Monello Raffini pak adviseren, met nog een aantal losse pads.
 
  • Leuk
Reactions: Emi

Bob de krijger

Detailing rookie
12 jan 2020
4
15
Welke machine je ook kiest, met een body die niet van metaal is, moet je opletten, omdat de boel veel sneller heet wordt. Bij metaal verdeelt de warmte zich snel over een groot oppervlak, bij polyester is dat niet zo. Een aantal weken terug een vergelijkbare vraag gesteld, maar ging het toen om de neus van een Hymer camper. Voor je Corvette zou ik neigen naar een DAP500 of een DAP evo mini als machine, maar omdat je ook de Caddy hebt, zou ik de DAP500 dan toch links laten liggen, en voor de 900 gaan. Alleen die DAP900 is blijkbaar uitverkocht, dus zou je de opvolger DAP EVO 8 mm moeten kiezen. Omdat de Corvette weinig grote vlakken heeft en veel welvingen zou ik dan toch eerder voor EVO mini kiezen: grotere uitslag dus effectief, maar betere spreiding van de warmte en lekker compact voor lastige plekken. Daarnaast voldoende power om ook een keer een lakbeschadiging op de Caddy aan te pakken.

Ik verwacht geen superharde lak op de Corvette, en denk dat het verstandig is vanwege de polyester body, te kiezen voor een niet al te agressief polijstcombi, ik zou dan de DAP EVO MINI Monello Raffini pak adviseren, met nog een aantal losse pads.
Dankjewel! Informatie van een kenner waar ik echt iets mee kan!
 
  • Leuk
Reactions: Emi

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.570
190
Utrecht
Een gewone DAP met kompressor pads is ideaal voor de welvingen
En nog beter is als je langs CC HQ kunt gaan om ze te proberen
 

Timon

Detailing chief
17 jun 2008
293
85
Leuk als je al wat langer op het forum zit dat weet je dat dit eerder ook al een keer voorbij is gekomen :)
Leuk leesvoer is welliswaar van 2013 en er zijn in de tussentijd ook wel wat nieuwe producten bij gekomen (en verdwenen) maar toch. Het polijsten en de warmteontwikkeling is iets wat naar mijn mening nog steeds hetzelfde is.
 

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.448
193
56
Haarlemmermeer
Ik denk dat ik een standaard grote DAP zou pakken met 5,5 inch pads. Zo'n Corvette is toch best groot. Dat doen met een Mini lijkt mij best een opgave. Door te kiezen voor de 8mm variant kom je op bijna alle plekken en hoef je ook niet te vrezen voor een te grote uitslag. Enige puntje van aandacht is mogelijk rond de achteruit en de achterpartij.
Wat een mooie motorkap toch en een heerlijke zijkant.