• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Watervlekken van spiegels verwijderen

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.470
193
Utrecht
Hallo forumgenoten,

Ik heb last van kalkvlekken op de buitenspiegels. Nu heb ik wel eens gelezen dat er nog wel eens een soort coating op de spiegels zit (al heb ik geen idee wat voor coating dat dan is of wat het doet) en dat je niet zomaar kan polijsten of andere middelen kan gebruiken omdat dan die coating eraf gaat.

Mijn vraag is dus: Zit er daadwerkelijk een coating op (Saab 9-3 van 2007), en zo ja, hoe kan ik de kalkvlekjes verwijderen? Als er geen coating op zit neem ik aan dat ik het gewoon kan behandelen met bijvoorbeeld Prof Polish?

Jan

Hmm... Ik herken inderdaad jouw vermoeden. Soms heb je van die spiegels waar watervlekken of andere dingen ingeëtst lijken te zijn. Ik denk dan altijd; ''Mocht hier nou een laagje ofso overheen liggen, ik zal toch de boel moeten cleanen of polijsten om ze weg te halen... dus ja...''

Greetz

Bij mijn weten zit er geen coating op... Gewoon flink met glasscleaner proberen (lost kalk wellicht op).
Mocht dat niet werken, gewoon pro polish inderdaad ;)

• Leuk
Reacties: Jansen
Dank voor al jullie suggesties. Kan ik binnenkort weer fatsoenlijk naar achteren kijken.:)