• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Watervlekken verse coating

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
789
125
Misschien een domme vraag, maar met de hitte van komende week vraag ik het toch.
Afgelopen Maandag ochtend heb ik zoals jullie weten pure evo gezet. Die heeft twee a drie dagen droog meegemaakt met goede zon. Wel wat ochtend dauw na ongeveer 16 uur na aanbrengen.

Er zit geen cure bovenop

Nu zijn er een paar van die 5 minuten saharazand buitjes geweest en zit de auto vol met watervlekken en zand.

Gyeon zelf geeft aan niet te wassen binnen 14 dagen, maar wat is erger, nu in ieder geval de grootste bah eraf spuiten van een afstandje met demiwater of de zandwatervlekken laten zitten voor de komende anderhalve week en laten bakken?
 
Aangezien er toch geen cure bovenop zit zou ik de gok om af te gaan spoelen (en wassen) ook maar nemen.

Dit is de hoofdreden dat ze dus aanbevelen om cure aan te brengen, om de coating de kans te geven om goed volledig te kunnen uitharden.
Dat uitharden kan bij veel coatings meer als een week in beslag nemen.
 
@Juffer1 Ja ben ik het mee eens. Ik heb er in dit geval voor gekozen om het niet te doen gezien dit pas na een paar uur kon en de auto best wat stof had gevangen in de tussentijd… en om dan maar cure te gaan smeren met het risico op krassen liever niet.

Zou je aanraden bijvoorbeeld p&s absolute als prewash te gebruiken? Misschien is die wat milder..
 
Ik snap jullie beiden, van daar de gedachte aan absolute op 256:1, denk dat ik omdat het redelijk recente water spots zijn er mogelijk zonder frictie goed genoeg vanaf kom om een paar dagen te rekken.