• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax aanbrengen op het dak van de auto

Sunakun

Detailing addict
2 apr 2015
50
65
Rotterdam
Hoi allen,

Hebben jullie tips voor het aanbrengen en uitwrijven van de wax op het dak van de auto? Het gaat voornamelijk om het middengebied van het dak.

Een logische oplossing is gebruik maken van een trap. Maar ik ben benieuwd of er nog andere oplossingen/inzichten zijn.

Gelukkig ben ik 1,95 lang. Dus kan er bij mijn eigen auto's iig wel makkelijk bij.
Als je hoge auto's hebt, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastig wordt.
In de deuropening gaan staan of een trapje erbij pakken !

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Normaal gesproken: langs de stoeprand parkeren, dat scheelt al 15 cm.:cool: Bij erg hoge, brede of vierkante auto's blijft het lastig, en kun je ervoor kiezen om in de deuropeningen te gaan staan (meestal loop ik op slippers en sta dan even op m'n sokken in de deuropening. Voor polijsten is het vaak prettig als je wat hoger staat en daarvoor gebruik ik dan een opstapje zoals hieronder:
opstapje_de_luxe_hoog.webp

Dat werkt veel makkelijker dan een trap, en minder kans op schade.

Bij hoge(re) auto's of busjes maak ik gebruik van een kamersteiger. De plank zet ik desgewenst in de laagste stand.

Voor de veiligheid bind ik (oude) handdoeken om het laagste gedeelte van de poten van de steiger zodat ze niet per ongeluk in contact kan komen met de auto en vergrendel ik alle wielen zodat ie niet weg kan rollen, just in case...

DSC_5209_zps5my7g8dh.webp

Gewoon lekker zoals al verteld de auto verlagen en ook nog eens langs een stoep parkeren, dan kan zelfs ik mijn mijn 1,70 overal prima bij ;)

Langs de stoep parkeren gaat natuurlijk helpen. Nu met dit weer kan dat nog, maar zodra het >23 graden wordt, dan is dat eigenlijk geen optie meer.

ik heb zo'n ding, dat noemen ze trouwens een olifantenpoot :confused:
erg makkelijk, kun je ook lekker gaan zitten als je met de zijkant aan de gang gaat, zitten wieltjes onder dus makkelijk te verplaatsen ook.
2d56o9.webp

• Leuk
Reacties: Cordoba en Ferdy