• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax aanbrengen

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Forummers,

Waarmee breng je best wax aan? In mijn geval is dat een pot natty's.

Foampads van Meguiars, met microfiber overtrokken pads van Mothers, de rode Lake Country handapplicatiespons?

Ik heb deze drie soorten in huis, ik vind aan alledrie dat ze veel product opzuigen en niet meer loslaten naar de carrosserie toe. De helft van de wax die je uit de pot schraapt vind ik terug als ik de pads uitspoel. Da's verspilling en bovendien is het uitkuisen van de pads tijdrovend. De LC vind ik de minst bruikbare want die is te groot en te dik, zowel om wax uit de pot te halen als om tussen de hoekjes en kantjes te gaan waxen.

Wat geniet eigenlijk de voorkeur? Of heeft iedereen die klachten?

Ik gebruik de gele pads van Meg´s, na gebruik doe ik ze in het potje en dan gaat deze de koelkast in, op deze manier verspil je geen wax door uitspoelen van de pad

Je doet na het waxen de megs pad gewoon in het potje? Volgens mij past dat niet altijd.. bij dodo waxpotjes (plastic) past de megspad nooit.. tenzij je hem vervrommeld er in doet.

@DS; Ik "prime" de pad even met wat Last Touch en dip daarna het padje in de waxpot, dat gaat dan prima. Ik merkte afgelopen week wel met de SN2.0 (die wat droog is) dat droge applicatorpadje wel even goed vochtig moet maken om de wax op te nemen en ook te verspreiden op de lak.

Volgens mij ga je gewoon te vaak in de pot. Eens de pad wat ingewerkt is ,heb je een likje nodig om een kleine motorkap te doen. Als je echt dun werkt heb je echt niet veel nodig.

Die van Lake Country vindt ik echt lekker werken voor sommige waxen ,afhankelijk van de pot uiteraard. Voor de Natty's gebruik ik een Megs padje.

Mss zijn de Dodo fingerpockets wat voor je ,die komen overal wel vlot in.

Voor vloeibare sealants gebruik ik de Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator. Werkt super en ligt lekker in de hand!
Voor vaste waxen zoals de Natty's paste wax of Dodo waxen gebruik ik de Meg's gold class foam applicator pad en sinds gisteren de Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator. Die laatste vind ik ook erg lekker werken doordat er in de pockets wat wax blijft zitten en door een keer te drukken op de hand komt er weer wat meer wax vrij!!

Maar gebruik inderdaad niet teveel wax! Je hebt van de harde waxen maar een likje nodig en van de vloeibare maar een paar druppeltjes!

De pads gooi ik gewoon in de wasmachine en laat ze goed drogen. Daarna gaan ze in een diepvrieszakje en zet erop waarvoor ik ze heb gebruikt!

tsunami69 zei:
Ik gebruik de gele pads van Meg´s, na gebruik doe ik ze in het potje en dan gaat deze de koelkast in, op deze manier verspil je geen wax door uitspoelen van de pad

Joh, ik ook :lol

Goude tip van je, ben nog steeds zeer te spreken over je potje Natty's en gebruik m wekelijks :-)^

Gr. Arjan

In het potje. Bedoelen jullie hiermee de pad in de potje natty's leggen en dan in de koelkast zetten? 8-())

Ik gebruik enkel foam pads voor wax ,dat werkt een stuk aangenamer als microvezel. (Die gele dus ,ik vermoed ook dat het hierboven over de gele gaat)