• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en sealant

AudiDTM

Detailing rookie
22 mrt 2009
16
0
Hoi,

Ik heb vorige week mijn auto in de nasty blue gezet, mag ik nu al met de ex-p erover en dan weer waxen, of haal ik de oude waxlaag eraf ?Of kan ik beter wachten tot hij opnieuw in wax moet ?
En nu alleen bijhouden met de QD+ ?:weetniet
 
Waarom wil je nu de EXP erover doen dan? Ik zou hem bijhouden en over 2 maanden weer eens een laagje Natty's te doen en de EXP bewaren voor de winter.
 
Gewoon elke week je auto wassen met Dasty:rules ... kun je je lol op met detailen! :-b




meuh
 
DSC00919.jpg
 
Rubba zei:
Hey een foto van auto..... Beetje onsamenhangend topic zo AudiDTM! Vindt je ook niet? :ja

Tja Rubba, ik sluit me geheel aan bij je opmerking. Redelijk moeilijk om de draad te vinden ..............

Maar eventjes voor de Topic Starter.
EXP is een sealant die eigenlijk niet op een wax gezet moet worden. Een sealant moet rechtstreeks op de lak zodat deze een "verbinding" kan maken met de lak.
Een wax over de sealant heen is weer wel een optie. Als je perse de sealant wilt gaan gebruiken, dan moet je de auto eerst compleet ontvetten en ontdoen van alle wax .............
Kleien - polishen - glaze en daarna de sealant. Daarop eventueel een wax.

Wel leuk trouwens dat jij NASTY BLUE gebruikt. Lijkt me een "smerig" goedje ............ Zou het er af halen. :D
 
Leon heeft het goed uitgelegd..:cool:

2 maal per jaar kan je de wagen eens een volledige beurt geven ,kleien & polijsten & sealen & waxen. En dan gewoon maandelijks eens opnieuw waxen. Wekelijks na het wassen gebruik je gewoon de QD+.