• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax laag weg?

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
Zoals ik al heb gemeld bij projecten ben ik een kadett aan het polijsten (5stappenplan mechanisch)
als ik nu weer ga aftapen op de reeds ingewaxte en behandelde schermen,
beschadig ik dan niet mijn wax laag met het afnemen van de tape ?
groetjes Peter

En tape natuurlijk op juiste wijze verwijderen.

Dus stukje los peuteren en dan (zeg maar) dubbel vouwen over de tape die er nog op zit. Dan langzaam terugtrekken.

Huh en wat doe je dan met je tape ? weggooien 8-())

Ik rol het altijd weer terug op de rol voor een eventueel volgende keer:lol

Zonder gein ik ruk die zooi er gewoon af en donder het in de qliko is er een aanbevolen manier om tape te verwijderen ?

Tsja, wat doe je met het gebruikte tape???

Ben gestopt met de stomerij, werd te duur, gooi het tegenwoordig maar gewoon weg....

Aficior zei:
En tape natuurlijk op juiste wijze verwijderen.
Dus stukje los peuteren en dan (zeg maar) dubbel vouwen over de tape die er nog op zit. Dan langzaam terugtrekken.

Terecht ! beter de tape loshalen door deze vlak langs de auto weg te trekken (pelspanning) dan door ze haaks weg te trekken (trekspanning)
Belasting van de onderlaag kan wel een tienvoud hoger liggen als je het haaks weghaalt.

Hans

Dankje Redcat voor de aanvulling.

Je wilt natuurlijk ten alle tijde voorkomen dat je schade toe brengt, door het te bruusk verwijderen van de tape.
Weet dat het voor sommigen te bar voor woorden zal klinken, maar het is dus echt zo.

Greetz,
Aficior