• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax met gebruiksgemak

Ik ben maar aan het opruimen en ordenen geslagen... Ik merk dat ik toch aardig wat spulletjes ‘over’ heb. Wat verzamelt een mens veel in die jaren!
Ik heb ook gewoon veel minder tijd om te detailer waardoor t allemaal niet meer zo snel op gaat! Binnenkort wel weer een paar details...

De Wolfgang kwam ik dus ook tegen! Die gaan we ook weer eens smeren...

Binnenkort maar een te koop én een gezocht topic openen

Ik ben zowiezo fan van de Wolfgang fuzion wax. Makkelijk om te verwerken en ruikt ook nog eens heerlijk. Verder heb ik nog wat Waxaddict waxen staan maar die vind ik wat lastig om mee te werken. Ik heb verder nog wat waxen staan die ik nog moet proberen. Bekijk bijlage 127061
 
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230
Ook jaren lang verschillende waxen gehad, de oude toppers van 'vroegah' hebben op mij de beste indruk achter gelaten. Dan heb ik het over de wolfgang, de col 845, de pinnacle en bepaalde dodo waxen. Fuzion en de Collinite 845 zijn echt mijn favorieten als ik zo terug kijk. Qua gebruikersgemak heb ik echt goede ervaringen hier mee. Heb er niks meer van staan maar zou deze zo weer terug kopen.
Daar tegenover heb ik ook wat waxaddict waxen gehad en daar ben ik nooit vrienden mee geworden helaas. Tegenwoordig houd ik alles een beetje bij met cure en wetcoat en op dit moment voldoet dat voor mij.
 
Ik heb nog 3 collinites en uit nostagie hou ik ze maar Surf city barrier reef paste wax is ook een leuke al laat je die een week curen denk ik dat je die nog moeiteloos uit kan poetsen. Als er 1 wax makkelijk is dan is het die wel.
Waxaddict heb ik zelf geen moeite mee en qua hydrofobisch gedrag vind ik die super!
 
@LAWRENCIO_XD Surf city heeft een goede glans en geweldig om te verwerken maar de standtijd is niet bijzonder ,ik gok een maand of 3?
Collinite 476 heeft een langere standtijd wat dat betreft maar die surf city is een leuke Wax ook om tussendoor een keer te smeren
 
Vandaag ook weer de 845 gebruikt. Ik kreeg maar geen 'droge' streep met de swipetest, dus na een half uur (zelfs wat meer misschien, ik heb niet echt getimed) heb ik het maar afgenomen. Ging prima en de eerste beading lijkt prima te zijn. Ik ga in elk geval geen wax kopen van Waxaddict, want ik moet er niet aan denken dat ik een X-aantal uur aan een auto besteed om vervolgens de wax te verknallen.
 
Tot nu toe is de Collinite 845 inderdaad wel mijn favoriete wax. Gewoon omdat ie goede eigenschappen geeft en no-nonsense is met aanbrengen en afnemen. Mijn eerste ervaring met een Waxaddict wax was een beetje 50/50...
 
Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg goede ervaringen heb met Waxaddict. Daarom heb ik ook meerdere exemplaren.
Ja het klopt, het is niet een wax dat je eventjes opbrengt maar voor het resultaat is dat het mij waard. Dus als je een wax zoekt op basis van makkelijk opbrengen en afnemen moet Waxaddict overslaan. Ik breng Waxaddict per paneel op en blijf goed opletten tot de cure tijd en poets het rustig uit. Ik ga niet naar een nieuw paneel totdat ik klaar ben met het paneel waarmee ik bezig ben. Zo voorkom je dat je moet gaan haasten. En even de boel om je heen vergeten en met de wax bezig zijn. Ze moeten me op dat moment ook niet storen voor een praatje of zo.

Collinite heb ik weer helemaal niks mee. Een wax die we weleens gebruikte voor afleveren van een bepaald merk boot die wij importeerde. Snel even de boel laten glimmen voordat de klant er is. Daarnaast heb ik weleens een MG en mijn Fiat Dino (verkocht aan Wüst en nog steeds spijt van☹)er mee behandeld maar snel daarna autoglym erop gezet. Waxaddict en dodo waren er toen nog niet. Voor snel opbrengen is het goed spul maar om nou te zeggen “het is de sjissel” nou nee.
Daarnaast blijf ik ook kijken naar andere merken waxen of deze mijn ervaring met Waxaddict overstijgen. Nu ben ik aan het kijken of BMD mijn ding kan zijn of Een ander merk. Waxaddict is dus niet heilig in deze maar tot nu toe ben ik er erg blij mee.

Ik heb collinite 845 laatst even geprobeerd op de Mercedes van mijn vader maar ik kreeg weer een wegtrekker. Het glimt maar het geeft mij niet de wow factor die ik zoek, die ik wel bij andere waxen krijg.
Ik denk dat ik nu vast een hoop gezeik ga krijgen maar zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaald type product of merk. Zo heeft de 1 een voorkeur voor BMW en de andere voor Mercedes. Een eeuwige discussie tussen mij en mijn vader. Heerlijke als we bij de dealer zijn. Gelukkig heeft iedereen andere voorkeuren, eisen en verwachtingen van producten want anders zou het heel erg saai zijn.

Ik lees veel mee over ervaringen en resultaten maar probeer altijd zelf een product voordat ik meega in de hype (negatief of positief)

Mocht je nog zoekende zijn: denk ook eens aan Autoglym (jeugdsentiment), Bilt hamber of dodo. Ook fijne waxen die hufterproof zijn en makkelijk in gebruik. Daarnaast altijd een mooie glans als resultaat. (Maar net niet dat beetje extra warmte en diepte wat Waxaddict op dit moment wel geeft, sorry kon het niet laten).

Zo heb ik ook niks met coatings. Ik blijf liever old school. Lekker wrijven en helemaal zen worden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook weer de 845 gebruikt. Ik kreeg maar geen 'droge' streep met de swipetest, dus na een half uur (zelfs wat meer misschien, ik heb niet echt getimed)
Ik had dat zondag dus ook met 845 op het dak. Cure was trager dan bij de andere panelen. Ik moest na het eten (begin van de avond dus) de skirts en het dak nog doen, dus dit was wel op een significant ander moment van de dag, maar het verschil was groot.

In de middag gingen de andere panelen super snel, soms een cure van 2 à 3 minuten, maximaal 10. Het dak duurde echter veel langer. Ik denk dat ik wel tien strepen heb getrokken....begon maar wat te lezen op het forum. Uiteindelijk was die er wel, maar door al het wachten was ik vergeten dat ik de skirts ook had ingezet....die kon ik dus de volgende ochtend uitvegen nadat ik mij rot schrok om de witte vegen onderaan de auto...Gelukkig (en dat vind ik dan weer een voordeel) ging dat makkelijk en zonder verprutst eindresultaat; erg vergevingsgezind.
 
Dank mensen! Leuk om te lezen dat meer mensen dezelfde inslag toch hebben! Bij het uitzoeken van de voorraad weer wat oude bekenden naar voren gehaald en gelijk weer fijn aan de slag gegaan...
Lekker ouderwets met de hobby bezig!

Ook gelijk een aantal producten uitgezocht die weg mogen, dus daar binnenkort even een topic voor!! Zowel de machines als de producten mogen wel wat minder!
Overigens wel de supernatural wax er bij besteld... Na de verhalen hier en de positieve ervaringen die ik persoonlijk met dodo heb lijkt dat me een mooie aanvulling! Ik ben benieuwd!
Nu eerst alles maar weer eens op smeren...
 
Ik benut het topic 'gebruiksgemak' even om een vraag te stellen over een verschijnsel dat zich openbaart na een applicatie.
Opmerkende dat een beschermlaag altijd dun wordt aangebracht.

Ongeacht welke wax/spray wax/verzegeling ik aan breng, constateer ik altijd dat bij vocht of ochtend dauw de aanbreng patronen op de liggende delen zichtbaar worden. Nou is dat veelal na een eerst wasbeurt wel verdwenen, maar toch. Wat is hier aan te doen? Ik vrees niks..... maar ik lees het graag.
 
Uitzweten is meer iets wat je met lichtinval ziet of met warm weer.

Zo had ik gisteravond de waggie gewassen en de liggende delen behandeld met Sonax BSD 1:1 en microvezeldoek. Vanochtend zag ik door de ochtend dauw de vegen op het dak.