• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax op de voorruit, iemand ervaring?

@Timm Oke top!

@Ric325i Simpel weg een budget issue. Ben nog redelijk nieuw in de detail wereld. Met mijn skeere studenten-loon is het dan niet altijd even makkelijk om dure producten te kopen.
 
@Zluytr

Ik heb de ruit gepolished met de Nanolex Glass Polish. 2x afgenomen met de ex. En daarna de sealant gesmeerd. En na 25 minuten afgenomen.

Dus geen idee hoe het komt.
Wellicht had ik er wat meer van verwacht. En vind ik de TW beter kwa prijs / kwaliteit verhouding ;)
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe vond ik Rainkleer op zich wel aardig werken, maar inmiddels spray ik gewoon wat Wetcoat op de ruiten. Moet zeggen dat dat best lang houdt. En het kan niet sneller/makkelijker. Ja, ik heb wel wat last van vlekken, ook op de lak (zelfs bij sneller afspuiten met de HD), maar dat lijkt meer te komen door de leeftijd van Wetcoat. Na een jaar heb ik er last van gekregen. Over de houdbaarheid ben ik dus wat minder te spreken. Maar goed schudden van de fles helpt wel. En niet in de zon gebruiken!
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Ik bracht Rainkleer ook altijd aan, maar sinds ik Bathe+ foam is dat niet echt meer nodig. ;) Wetcoat op de voorruit leverde altijd een vette bende op met het wisseren, dus daar was ik altijd voorzichtig mee.

Momenteel heb ik wél Wetcoat op de voorruit en tot op heden minder last van een waas, zo lijkt het. Maar inmiddels begint het te vriezen en zag ik vanmorgen dit op de ramen:

20181212_130002.jpg



Ik wil voor de volgende keer dus de voorruit even polijsten (normale middelen), Clearly Menthol om te reinigen, misschien nog effe met IPA erachteraan en dan 2 laagjes RainKleer erop. Kan 'ie er voorlopig weer tegenaan. ;)
 
Ik had een paar jaar geleden Fusso soft coat op de ramen van me huis geprobeerd, boven achter. Ik denk dat het er nog steeds een beetje op zit. Op zich blijven ze wel langer schoon. Alleen blijven ze toch een beetje vettig in het begin en dat trekt ook stof aan.
Verder zag ik eigenlijk weinig verschil met de andere ramen waar rainx op zat. Ja die Fusso blijft langer zitten