• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax op zilvergrijze wagen

BenR

Detailing addict
18 jan 2009
31
52
Mijn vrouw heeft een zilvergrijze Mazda 3. Als ik daar wax op aanbreng (Pete's meestal) zie ik absoluut niet hoeveel ik heb aangebracht. :weetniet Hoe weet ik of het teveel, te weinig of precies goed is? Heb mijn vrouw al voorgesteld een zwarte te kopen net als ik, maar daar wil ze nog niet aan...

Zilver is een moeilijke kleur hiervoor..We hebben er thuis ook eentje ,heb ook altijd het probleem. Meestal zit het er veel te dik op ,of je hebt plekken overgeslagen.

Te weinig wax is meestal nog te veel ,je hebt echt maar een super dun laagje wax nodig ,de rest is toch overtollig product. Dus als je denkt dat het zeer dun is ,heb je meestal nog te veel gebruikt.

Ik gebruik steeds Hallogeen spots ,die ik richt op het lakwerk ,dan zie je zeer goed waar je bent geweest. Bij andere kleuren heb je het niet echt nodig ,maar bij zilver werkt het wel goed zo..!:-)^

@B.K.: Bedankt voor de tip! :-)^
Zeer bekend probleem ik heb het probleem bij het aanbrengen van de Natty's Red op de roze Twingo, zie je ook bijna niet waar je blijft.
Tot je later bij de auto komt en merkt dat het te dik is aangebracht met als gevolg dat er nog wax resten op zitten.

Daarom is het ook aan te raden om 2 dunne lagen wax aan te brengen, mocht je eventueel stukjes hebben overgeslagen bij de eerste laag, dan is de kans erg groot dat je bij de tweede laag dat stukje wel gedaan hebt. ;)

En systematisch werken.
Bijvoorbeeld 1e laag van links naar recht en 2e laag van voren naar achteren (met de rijrichting mee). Dat doe ik sowwieso altijd. Evt. krasjes in die richting vallen altijd minder op dan rondgedraaide krasjes of dwars op de auto.
Of, maar dat is misschien niet zo'n aantrekkelijke optie, Turtle Wax gebruiken. Die zie je wel zitten. Mocht je overslagen hebben gemaakt geen probleem blinken zal je auto's toch nergens.

Als ik onze zilveren Astra poets zet ik m na het wassen altijd in de garage, 2 TL bakjes van 58W erboven en dat werkt prima !

Zeker als je steeds deel voor deel clayed / in de wax zet is het heel goed te zien.
Ik heb meer problemen dat ik wax vergeet uit te poetsen op hele kleine stukjes dan dat ik vergeet om op een plekje te clayen of wax aan te brengen.

En hoe vaker je je auto doet, hoe beter ritme je ook ontwikkelt merk ik.
Zoalang ik het zelf doe (in mn uppie) is er niks aan de hand, krijg je "kijkers" dan wil er nog wel eens een foutje insluipen.

Gr. Arjan

Turtle wax... javascript:insertsmiley('8-o%20','/images/emoticons/xp_gasp.gif')

Mijn oude liefde tot ik jullie en Carclean ontdekte. Op een ander onderdeel stond dat ik die spullen weg moest gooien....javascript:insertsmiley(';)%20','/images/emoticons/xp_wink.gif')