• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax resten verwijderen (maar Sealant niet) ?

MarcelT

Detailing rookie
24 mei 2015
11
2
54
Lommel (België)
Misschien een domme vraag maar bestaat er een product dat de wax resten verwijdert maar de sealant daaronder niet.
Een sealant gaat toch meestal langer mee dan een (show) wax.

bv. Ik doe een volledig detail en leg een sealant die 5 a 6 maanden meegaat met daar bovenop een (show) wax. Na 2 of 3 maanden wil ik een frisse (andere soort) wax leggen. Kan ik dan de overige wax resten verwijderen met één of ander product zonder de sealant aan te tasten ? Dus niet opnieuw een volledige detail.

Waarschijnlijk ga ik veel antwoorden krijgen om "geen sealant te leggen" maar ik wilde de vraag toch eens stellen.

Je wilt dus een sealant aanbrengen en deze aftoppen met een wax. Vervolgens wil je de wax strippen zonder de onderliggende sealant aan te tasten.

Tja, hier weet ik geen antwoord op. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je de wax na een aantal maanden opnieuw kan aanbrengen en zo tezamen met de sealant een bepaalde standtijd behaalt.

Om een wax 100% zeker te strippen, zal je moeten polijsten of op zijn minst een cleaner gebruiken. Een sealant zal beide niet overleven, dus specifiek alleen de wax strippen lijkt mij niet mogelijk.

Greetz

Ik ken in elk geval geen methode om dat voor elkaar te krijgen. Ook het na een aantal weken opnieuw aanbrengen van de wax-laag op de oude sealant zal ik afraden: vóór het aanbrengen van een nieuwe laag (sealant, wax of glaze is hier niet van belang) moet je zeker weten dat de lak schoon is, en er geen vuil restanten opzitten, die krassen veroorzaken bij het aanbrengen van de nieuwe laag. Wassen biedt onvoldoende zekerheid, dus blijven er 2 opties over: kleien of een paint cleaner gebruiken, en bij beiden zal er weinig van de sealant overblijven.

???

download.webp

:joy:

Even serieus. Denk niet dat het mogelijk is het ene te verwijderen zonder de andere, deels, aan te tasten en/of te verwijderen.

Gewoon alles lekker (op)nieuw aanbrengen.

• Leuk
Reacties: Soepergrover