• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax, Sealant, Glaze - wat te doen bij nieuwe lak

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Ik heb een 8 weken oude auto met een antraciet kleurige lak. De lak werd gewaxd afgeleverd, gelukkig hadden ze genoeg sporen achtergelaten als bewijs rofl

Ik wil de lak eens grondig aanpakken voor het eind van de zomer. Ik heb het tot dusver gehouden bij wassen met Meg's Gold Class en drogen. Vliegen e.d. aangepakt met PB Bug Squash, velgen met AutoGlym Clean Wheels.

Wat zou ik moeten doen voor een goede glans?

Ik heb een kleiset van Meg's in huis dus dat is een mogelijkheid, alhoewel ik betwijfel of de lak erg verontreinigd is.

En dan?

Een Glaze? Bijv. PB Black Hole. Zo ja, moet ik dan verplicht eerst Clayen?
En dan Sealant? Ik ben op zoek naar iets dat lekker lang blijft zitten en maximale bescherming biedt. Ik maak veel KMs dus het moet hardnekkig zijn!

Ik neem aan dat een Carnauba was niet optimaal zou zijn in dat geval.

Alle advies is welkom!

Als de lak nog glad is zou ik niet kleien. Je hebt dan alleen maar marring (kleine krasjes) en dat zou misschien zonde zijn.

-Paintcleaner
megs
wolfgang

-Polish
PB prof polish

-Glaze
Black hole of White diamond (welke kleur heeft de auto?)

-sealant
PB EXP

-wax
PB natty's

grtz

Neem de Deep GloosPaint Sealantdoet het onwijs op donkere lakken,daarna aftoppen met een goede wax,je zal versteld staan van het resultaat.

bartr123 zei:
Neem de Deep GloosPaint Sealantdoet het onwijs op donkere lakken,daarna aftoppen met een goede wax,je zal versteld staan van het resultaat.

Beetje te prijzig voor mij op dit moment. Ik houd van een nette auto maar dat wordt me iets te gortig.

Is sealant aftoppen met een carnauba wax altijd nodig?
Is het effect hetzelfde als ik bijvoorbeeld eerst een laagje PB Black Hole aanbreng en vervolgs een laag PB EXP?

mfacey zei:
Ik ben op zoek naar iets dat lekker lang blijft zitten en maximale bescherming biedt. Ik maak veel KMs dus het moet hardnekkig zijn!

Ik neem aan dat een Carnauba was niet optimaal zou zijn in dat geval.

Alle advies is welkom!

Hoi Mfacey,

Om te beginnnen zou ik wel kleien met een milde klei, dan verwijder je in ieder geval op de lak liggende verontreinigingen. Je zou dan met een pre wax cleaner (Limi prime light of zo) kunnen voorbereiden op wax of cleaner.

Ik heb zelf de Wolfgang sealant en die is zijn geld zeker waard. Maar ik geef toe dat ik wel lang naar de aankoopbevestiging heb gezocht bij mijzelf. Ik heb gewacht tot mijn NXT van meguiars op was. Ik heb nog nooit een sealant meegemaakt die zó'n gladde finish achterlaat. Maar jij zoekt iets goedkopers en hebt daarbij twee eisen:

- hardnekkig (moet lang blijven zitten) = duurzaamheid
- maximale bescherming

Ik zou dan gaan voor Collinite 845 of de collinite 476S. beiden niet duurder dan € 20,-- en geven een mooie glans en een ongelovelijke duurzaamheid. Ik heb de collinite 845 en de 915. Die laatste is een stuk duurder maar geeft een mooiere glans. Qua duurzaamheid kan ik zeggen dat het bij mij langer stand heeft gehouden dan een half jaar. Toen werkte het nog net zo goed als de dag dat ik het had aangebracht. Langer heb ik het niet kunnen vaststellen want ik kan het gewoon niet laten de auto vaker dan nodig in de wax te zetten.

Collinite bevat overigens ook Carnauba.

Groeten GdV42

-Dries- zei:
Als de lak nog glad is zou ik niet kleien. Je hebt dan alleen maar marring (kleine krasjes) en dat zou misschien zonde zijn.

-Paintcleaner
megs
wolfgang

-Polish
PB prof polish

-Glaze
Black hole of White diamond (welke kleur heeft de auto?)

-sealant
PB EXP

-wax
PB natty's

grtz

Dit zijn prima producten voor wat je zoekt.

Tim zei:
Soms inderdaad wel, maar nieuwe lakken zijn redelijk gesloten en dan is het effect minder.

tenzij je een zus hebt met een witte twingo 2 en zo een 4 maanden oud en voor het gemak maar hara allesreiniger gebruikt heeft om de auto te wassen.:auw

vandaag maar zus even ernstig toegesproken en de auto opnieuw gewassen en een glaze en wax opgezet ,en die glaze van meguiars gaf net dat beetje meer op wit.

zus gaat hara nog alleen in huis gebruiken