• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax / sealant

Django

Detailing trainee
27 apr 2017
10
45
59
Belgie
Ik ben op zoek naar een wax of sealant die uitblinkt in het beschermen van de lak...glans is helemaal niet van belang.
Waarom? Wel, het is de bedoeling deze wax of sealant te gebruiken op mijn mountainbike, en je kan je wel voorstellen...die kan serieus vuil worden met dit weer.
Ik heb ondertussen al verschillende producten geprobeerd (die ik op mijn wagen gebruik) waaronder meguiars NXT, dodo juice purple haze , Collinite etc...
MIsschien is er wel eentje die hier perfect voor gebruikt kan worden.
 
Onze fietsen (mtb + bmx) staan in de Dodo plus dit: https://www.carclean.com/nl/crankalicious-enduro-frame-sealant-500ml.html. Werkt super. De Dodo en de sealant zorgen samen dat het vuil er zeer gemakkelijk afspoelt. Moet de boel in deze tijd soms 2 of 3 keer per week wassen en dan blijft deze combi ongeveer een maand intact.
De enige betere oplossing die ik weet is een coating erop zetten. Dat heb ik met een mat blauw frame gedaan. En dan bijhouden met deze: https://www.carclean.com/nl/crankalicious-carboniferous-matt-finishing-spray-500ml.html
Een coating erop is eigenlijk het beste, dus ik overweeg om dat binnenkort eens te gaan doen. Maar dat gaat alleen als ze een poosje niet gebruikt worden en dat zit er voorlopig even niet in
 
2 lagen cancoat op alle bikes hier, werkt minder lang dan op de autolak gevoelsmatig, maar scheelt wel een boel! Aanbrengen is een fluitje van een cent, curetijd is zeer acceptabel, dus wat let je
 
Ik heb mijn mountainbike voorzien met Gyeon Rim. (Ik had nog over na dat ik m’n velgen had gedaan)
bevalt uitstekend, maakt het reinigen stuk eenvoudiger.