• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen en fillers

HoOnigan

Detailing rookie
20 jan 2015
11
0
Ik heb van het vrouwtje een mooie pot diamond white wax van dodo juice gehad nou weet ik kwa gebruik wel hoe en wat en heb ik er al zoveel over gelezen hier. Enige wat ik me afvraag is dit ook een filler ? En gaat dodo goed samen met fillers. Heb namelijk nog wel wat krassen op mn auto die ik er uit moet gaan poetsen met een machine eigenlijk. Toch is het onvoorkomenlijk dat ik weer nieuwe krassen krijg(niemand kijkt tegenwoordig meer uit naar andersmans spul....) Ik zag dat poorboys ook diamond white heeft wat een glaze is oftewel ook deels filler is. Wat raden jullie aan? Mn wagen is helemaal wit heb enkel wel een zwart dak (originele lak) die ook jammer genoeg wat plekken heeft opgelopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wax heeft in het algemeen geen fillers aan boord (gelukkig) ook jouw Ddj wax niet. Ik zou de white diamond achterwege laten maar goed dat is wat ik zou doen. Met polijsten bereik je het meest qua resultaat maar ik begrijp dat je zoekt naar een tussenoplossing en dan zou ik eens naar een All in one product kijken zoals Autofinesse tripple of Ddj need for speed. Deze hebben fijne polijstkorrels welke met de hand goed te verwerken zijn, daarnaast zit er ook een glaze component in alsmede wax. Aftoppen kun je alsnog met je Ddj wax doen.

Allereerst van harte gefeliciteerd Yvo en hopelijk is het cadeau van Cynthia een goede keuze geweest ;)

De Dodo wax maskeert niet (veel). Het is wel een heerlijke wax die een enorme glans geeft (voorbeeldje).

Je kan gerust een glaze toepassen en de diamond white van poorboys is daar een heel mooie voor.

Gr. Arjan

Heren bedankt voor het reageren :) Ik ga binnenkort maar eens even kijken hoe en wat eerst even de dodo juice zonder fillers opbrengen om te kijken hoe en wat en dan bij een volgende beurt met diamond white van poorboys Arjen t vrouwtje heeft idd een hele goeie keuze gemaakt en ik ben er heel erg blij mee :)

Zoals gezegd, een wax kan wat hele lichte swirls maskeren, maar verwacht er niet al te veel van. De middelen die Ric aanhaalt zijn daar veel beter in. Wil je iets meer cut en glaze, dan kan je ook een cleaner glaze overwegen, zoals Lime Prime of Rejuvenate. Deze producten gaan erg goed samen met een wax.

Ligt er een beetje aan wat je nu doet om de lak voor te bereiden?

Wat betreft je opmerking over de medemens, helaas moet ik je daar gelijk in geven...

Tonie;414780 zei:
Zoals gezegd, een wax kan wat hele lichte swirls maskeren, maar verwacht er niet al te veel van. De middelen die Ric aanhaalt zijn daar veel beter in. Wil je iets meer cut en glaze, dan kan je ook een cleaner glaze overwegen, zoals Lime Prime of Rejuvenate. Deze producten gaan erg goed samen met een wax. Ligt er een beetje aan wat je nu doet om de lak voor te bereiden? Wat betreft je opmerking over de medemens, helaas moet ik je daar gelijk in geven...
Kwa voorbereiding klei ik alleen meestal en dan breng ik daarna een dubble wax laag aan. Maar ik wil wat beter resultaat en langer houdende wax gebruik nu liquid wax van meg maar met de dodo juice word die stand tijd zowiezo al veel beter. Maar even een conclusie ik gebruik nog geen glaze maar ben dus op zoek naar een geschikte zou wel beter zijn om een goede voorbereiding te hebben.

M135;414790 zei:
Heb je volgers nodig dat je na elk bericht plaatst: check out my instagram?
Gaat automatisch M135. Ik zit op tapatalk en zit via deze app ook op meerdere forums dus sorry als je het irritant vind maar kan er weinig aan doen

HoOnigan;n414791 zei:
Ik zit op tapatalk en zit via deze app ook op meerdere forums dus sorry als je het irritant vind maar kan er weinig aan doen
Ik heb daar anders geen last van, het grootste nadeel van Tapatalk is dat ze ongevraagd de navigatie door de sub-fora overhoop gooien… Vroeger was alles beter;) maar dat is off topic.

Kleien is al een groot gedeelte, maar beste gebruik je ook nog een 'pre-wax' cleaner. Niet alleen maak je hier de lak nog beter mee schoon, maar je kan er ook enkele swirls mee verwijderen als je eentje met korrel neemt, het verbergt enkele defecten als je er een met fillers neemt en het geeft het beste oppervlak om een wax op aan te brengen. Ik zou je in dit geval Rejuvenate van AF aanraden en aanbrengen met een MF padje, disco duo bijvoorbeeld.

Nog een zijdelingse opmerking, voornamelijk naar aanleiding van je andere thread; het is wel beter om zoveel mogelijk van de gepoetste/glimmende delen van je auto af te blijven. Ik zag dat je iets als twee keer per week kleien van plan was. Niet echt iets mis mee, want kleien is in principe redelijk veilig, maar uiteraard heb je zo wel een grotere kans op krassen. Ik zou dan toch een velgen wax overwegen of desnoods je 'gewone' wax op je velgen smeren.

HoOnigan;n414789 zei:
Maar ik wil wat beter resultaat
Tja, voorbereiding...

Thnx voor je reactie. Klinkt vrij duidelijk AF werd al eerder in dit topic aangeraden ga even de specificaties ed bekijken hoe en wat er in dit rijtje nog meer te vinden is. Wat betreft de velgen deze zijn een klein half jaar geleden gepolijst enige wat ik doe is afspuiten kleien glanst altijd t mooiste. Wheel wax moet ik nog even aanschaffen zeker nu de velgen opgeslagen liggen is dat een mooi klusje om te doen