• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxkeuze; anders dan de Fuzions/Supernaturals/collinites/etc

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Ik zit te dubben over een waxkeuze, maar kom er niet uit.
Zoek een wax die zwaar ondergewaardeerd is, of gewoon niet zo bekend.

Had al Fuzion, Pete's 53, Meg, collinite 845, etc en zoek nu iets anders dan de 'ge-ijkte' keuze omdat iedereen die al heeft of wordt 'gehyped'. Begrijp me goed, Fuzion was tot nu toe DE wax voor mij, maar verandering van spijs :-d

Voorwaarden:
- niet te duur (Max 150 euro), maar mag ook best spotgoedkoop zijn. Ik kijk niet naar de prijs om te bepalen of een wax 'goed' moet zijn of 'slecht'
- hardwax, geen vloeibare of softwax.
- merk is onbelangrijk
- geen ge-ijkte keuze die iedereen al heeft, want die heb ik zelf waarschijnlijk ook wel gehad :-d

Normaal zou ik zo'n post met zo'n vraag niet maken, maar het is voor een test die ik ga uitvoeren.

al gedacht aan Autoglym HD wax?

niet heel bekend, maar wel ondergewaardeerd in mijn ogen.

of de Hardcore wax van CG

je maakt me wel nieuwsgierig met je test(A)

Wordt weer een leuke test.. heb nu al voorpret...
Hier een paar namen met mindere bekendheid:

S100
Finish Kare
Duragloss

Raceglaze/lusso oro/blackfire midnightsun/Naviwax ioncoat/Aristoclass Premium Carnauba-Wax
(Premium Wax) Zymol,swissvax,Simoniz Original Paste Wax, enz enz. Keuze genoeg effe google.:-)^

Aha. Je hebt je keuze eigenlijk al gemaakt, maar omdat je van nature wat onzeker bent, wil je eerst wat 'bevestiging'
vanuit het forum hebben. :-d

Maak je niet druk joh, gewoon die Turtle Black Box bestellen. Even promoveren van
verlanglijst naar winkelwagen en op de bestelbutton kilkken.
Vinden we allemaal prima.

Enjoy!

w^^w

En wat dacht je van (Autobrite):

Addiction Carnauba Paste Wax
Black Magic Carnauba Paste Wax

Mij spreekt de Black Magic erg aan, maar heb nog genoeg Natty's staan voorlopig ;-p
Die zou ik dus in de toekomst wel willen proberen.

Enkele "andere" waxen uit men eigen collectie:
- autobrite pure gold
- migliore original
- victoria concours
- Pinnacle souveran
- Autoglym HD
Vind ik allemaal redelijk goede tot heel goede waxen, dan nog een lijstje van andere waxen die ik nog wel eens wil proberen (en jij misschien ook):
- swissvax shield
- lusso oro wax
- naviwax ion coat
- Chemical guys 5050 Limited Edition Paste Wax
en dat zijn ze zowat, toch de eerste die in me op komen.

Dennis Blomaard zei:
En wat dacht je van (Autobrite):

Addiction Carnauba Paste Wax
Black Magic Carnauba Paste Wax

Mij spreekt de Black Magic erg aan, maar heb nog genoeg Natty's staan voorlopig ;-p
Die zou ik dus in de toekomst wel willen proberen.

autobrite black magic.....absoluut geen spijt van mijn aankoop.
superzuinig, denk wel 40 auto te kunnen doen met de pot.

Ben het met Soepergrover eens: de Dodo Double Wax Kit, reden:
naar mijn weten staat er hier op CC nog geen review over geschreven ( of ik heb er totaal overheen gekeken ).
Enige wat ik tegengekomen ben is dat iemand een paneltje soft of een paneltje hard heeft getest in samenwerking met andere wax oid, maar dus niet de volledige originele combi.

@Tinus: ja ik heb gelezen dat je een hardwax prefereert, nu zit je voor de 50% goed met de Dodo Double ;)
En gezien jij nuchter / helder / duidelijke kan reviewen lijkt jij mij de geschikte kandidaat hiervoor.

hmm.. wat dacht je van ..

Smartwax Concours, Raceglaze 55, Swissvax Saphir, Blackfire Midnight Sun, Zymol Glasur

De HD spullen staan in de uitverkoop heb ik gezien, dat is een goedkope "testkandidaat".:lol

Of moet het een echte carnaubawax zijn.

rodders zei:
Vind ik allemaal redelijk goede tot heel goede waxen, dan nog een lijstje van andere waxen die ik nog wel eens wil proberen (en jij misschien ook):
- naviwax ion coat

En hij is goed hoor:-)^ :-" Rechts onder in de koeler:jippie
Afbeelding.webp

Mmmmm. ik ben wel nieuwsgierig naar die flitsende pot rechtsonder in jouw koelkast Chost10! die met die flitsende japanse tekens erop.....kun je er wat over vertellen?

N'prachtige collectie trouwens !

Groeten GdV

Ik zal als het droger wordt :roll van de week een review maken van verschillende producten , waaronder de Naviwax ioncoat.

Ik heb vandaag deze op de marktplaats gezien . wel een beetje duur ! > 150 euro

[MOD]Commerciele link verwijderd, zie forumreglementen[/MOD]