• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waxlagen strippen door te foamen?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
beste CC-er's

hierbij een vraagje..

morgen gaat ik waarschijnlijk mijn oompje's mondeo doen..
ding is grijs (van nature panther black) van de rotzooi.
auto is nu een maandje of 3 oud.. en ziet er werkelijkwaar niet uit..

hij heeft me beloofd, dat als ik zijn auto zou doen, hij nooit meer met dat ding door de wasstraat zou rijden.. dat doet hij nu 1 keer in de week (en dan zo een ouderwetse, met draaiende keiharde borstels)

meneer neemt ook altijd de wax van de straat..
deze blijft naar mijn idee toch best redelijk lang zitten (ongeveer 2 weken)

nu wil ik dus ALLE klerezooi eraf hebben!
dus al het losse zand / vuil / modder.. maar ook de wax

nu staat er hier een literfles valma wash&shine..

ik had hem bijna weggegooid.. maar ik dacht.. mischien komt hij ooit van pas (ooit hen ik zo ook een halve liter action shampoo weg gemoffeld)

nu dacht ik.. als ik hem nou eens 50/50 verdun..
en hem dan in me foam lans stop (500ml fles, 250ml shampoo / 250ml water)

gaat dat een klein beetje schuimen? of word dat he-le-maal niks?

dat het schoonmaakt, dat denk ik zelf wel.. maar is er iemand die zoiets heeft geprobeerd??

Nou waxlagen strippen doet ie dan 200% zeker.:-d

Ik gebruik het om de Collinite 845 en 915 uit de pads te krijgen, gaat bij mij beter dan met afwasmiddel, absorbit, of Cobra poeder.

Hey, goede tip, Eelco.
Ik heb hier nog een paar van die flessen Wash&Shine staan en ik vind het af en toe wat lastig om de 845 uit mijn pads te krijgen.
Met Micro Restore lukt dat ook wel, maar die kan ik beter gebruiken voor mijn doeken.

Gewoon die valma zooi onverdund op je washmitt gebruiken.
Goed afspoelen en daarna is je lak lekker stroef en is alle zooi eraf.

hAAHHA hoop goede ideen!

beroerd weer nekt me alleen.. dus heb wat anders te doen (de tik uit me motorblok zien te krijgen)

om 845 uit me pads te krijgen gebruik ik ciff power cream keuken spray... die haalt het er ook uit..

die zooi moet gewoon een keer op...

net als de halve fles turtle wax die nog op moet (de helft is al ergens verspilt op een CC testkap)