• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoil verwijderen

Als je het gewoon weg wilt hebben is kleien vaak al voldoende
Een cleaner als Poorboys Professional polish is een stapje beter
En polijsten is (natuurlijk) nog beter omdat je dan de krasjes wegwerkt
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RoyR
Zelfs een nieuwe auto van een dag oud heeft al kleine defecten, ook jou auto van 1 jaar oud, is gegarandeerd.
Je hoeft niet te polijsten hoor maar bedenk wel dat als je er iets langdurigs opzet je de kleine defecten gewoon blijft zien.
 
Turtle wax ceramic krijgt goeie kritieken. Net zoals met andere waxen en sealants; hoe netter de lak hoe beter het resultaat is, tevens bepaalt dit ook de standtijd. Ik zou na het wassen de auto kleien. Alternatief is Poorboy's World Strip down gebruiken.
Maar zoals hierboven gezegd, het polijsten zal de lak doen schitteren. Je kunt nog tal van andere voorbereidende zaken doen, maar dat is niet je bedoeling denk ik.
 
Ik blijf mij verbazen hoe men met kleien een LSP kan verwijderen. :) Het is mij nog nooit gelukt.

Toevallig vandaag de auto gefoamed met Dreft + Artico Magico 1:4, vervolgens nogmaals Artico Magico 1:10'sh, handwas en kleien.

Bij het afspoelen had ik nog steeds beading van de maanden oude Bathe+/Fusso.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en RoyR