• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxpads foam/mf ervaringen

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.447
193
IMG_0165.JPG

Enkele voorbeelden van pads die ik heb liggen.
Rode en zwarte foampads =Monello
Verkleurde (origineel wit) pad= waxaddict
Grijze mf pad= Nanolex
Witte mf pad = Monello
Bij mij persoonlijk zijn de foampads absoluut favoriet.
Ik gebruik geen pads met gestanste randjes of iets dergelijks.
Zijn er ook mensen die liever mf pads gebruiken en waarom?
 
Ligt er een beetje aan waarvoor, bijvoorbeeld met het handje cleanen met bv Professional Polish vind ik erg lekker werken met de dodojuice blue roo mf hand pad.

De disco duo pads gebruik ik puur voor Wowo's crystal sealant op velgen.

Verder eigenlijk alleen maar foam pads, favoriet zijn de 110 ppi supernatural finger mitts en de shine mate handi grip met bijbehorende pads voor handmatig polijsten en waxen zonder kramp in de klauwtjes.

Dit schrijvende moet ik zeggen dat ik waxaddict vitreo ook wel erg prettig vond aanbrengen met de microfiber madness waxing moon deluxe applicator. Deze is makkelijk vast te houden door de 'pouch' en deze kan je ook omdraaien zodat je beide kanten kan gebruiken in tegenstelling tot de blue roo.

Naar mijn idee is met foam makkelijker dun te smeren en foam pads vind ik makkelijker uit te wassen omdat ze geen vulling hebben.
 
Ik gebruik zelf om te waxen foam pads van waxaddict/Monello maar bij de Nanolex wax zat die grijze mf pad dus die maar eens gebruikt voor de gein. Op zich breng je de wax ook wel dun aan maar voor mijn gevoel pak je met de mf pad gewoon teveel wax op (verspilling).
Het was even wennen met aanbrengen maar op zich niet vervelend verder.
Verder zou ik niet weten wat het voordeel van een mf pad zou zijn.
 
Dat gevoel deel ik, dat je met een mf pad veel product verspild omdat het in de pad blijft hangen. Prima voor polijsten, cleanen of glaze aanbrengen maar voor waxen niet echt lekker.

De vochtige pads van Autoglym vind ik voor de HD wax ook wel prettig eigenlijk. Misschien die eens met een andere wax proberen.
 
Precies wat @350Z en @Ric325i zeggen. Die MF neemt teveel wax mee teveel kans op vuiltjes die je lekker mee gaat nemen. Misschien psychisch maar volgens mij moet je er ook harder op drukken.
De waxaddict foam pads zijn heerlijk, voor die iets dikkere 70mm pads, passen precies in de potten om een heel klein beetje wax op te nemen. Maar nu ik weer lees over die Autoglym pads, ja!!! Heb de wax al een tijdje niet gebruikt, maar die waren wel echt ideaal!
Zou dat werken met andere waxen?
 
Ook hier de Disco Rosso/Nero voor wax. Ik moet er niet aan denken om met bijv. een Disco Duo te moeten waxen. Zou niet eens in mij op komen. :)

Gebruik deze foampads ook voor dressings, trouwens. ;)
 
heb me onlangs de Meguiar's Ultimate Liquid Wax aangeschaft, Zit daar een zwarte foam pad bij met geperste rand, maar vind er maar niks aan.
Waarmee zou ik deze best aanbrengen, de rode Monello (heb ik nog in reserve liggen) of beter met de zwarte van Monello ?
 
@Guest007 Verschil tussen beide pads is de kleur, en ik heb een sterke voorkeur om voor elk middel (paint cleaner, polijstmiddel, glaze, wax of sealant) een pad te pakken met een contrasterende kleur als dat mogelijk is. Veel mensen hebben de neiging om een soortgelijke kleur te kiezen, maar dat heeft als nadeel dat je ongemerkt te veel middel op je pad doet. Zwart of donkergrijze wax valt bijna niet op op een zwarte pad, op een rode pad zie je dat direct.
 
  • Leuk
Reactions: Guest007