• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxvriendelijke ruitensproeiervloeistof voor de winter?

Bartjebart

Detailing addict
6 okt 2010
314
62
Misschien een heel domme vraag, maar ik heb al het een en ander gezocht, maar kon het nog steeds niet echt vinden. Namelijk welke ruitensproeiervloeistof is het beste in de winterperiode? Hij mag uiteraard niet bevriezen en moet ook zo waxvriendelijk mogelijk zijn. Veel wintervarianten zijn volgens mij anti-vries gemaakt met Isopropanol (Isopropyl alchohol) en dat wordt juist gebruikt om polijstresten en laatste resten wax op te lossen en te verwijderen. Dat is dus vragen om een waxloze plek op het dak lijkt mij.
 
Er bestaat m.i. geen waxvriendelijke ruitensproeiervloeistof.
Zorg ervoor dat je ruiten behandeld zijn met bv Rain Kleer
Dan kun je ook het ijs veel makkelijker van de ruiten halen.
 
Dankje. Dat werkt dus ook in de winter goed? Hoor namelijk nog wel eens verhalen over een witte waas op de ruit bij winterse omstandigheden bij het gebruik van dergelijke producten.
 
en om je originele vraag te beantwoorden,
een 1:100 apc oplossing is goed om je ruitjes proper te krijgen via de ruitsproeiers,
en redelijk wax vriendelijk, wel niet echt vriesvast :no
 
IJs is bevroren water, als water niet hecht doet ijs dat ook niet zo best, ...... :-"
Of je nu het ene of andere merk gebruikt, gladde ruiten zijn het resultaat waar het om gaat.

Hans
 
Dat is dan wel een mooie oplossing voor in de zomer. Beetje wasser/poetser/detailer heeft natuurlijk wel gallon van dat spul rondslingeren ;) Maakt het i.v.m verhoudingen dan nog uit welke apc (PB, Meguiars, etc)?
Van dat rain repellant spul heb ik al. Dus de gladde ruit komt wel goed dacht ik zo. Maar het sproeien van de ruiten is natuurlijk nooit uit te sluiten, maar zou toch graag willen dat ik (ook in de winter, vooral in de winter) mijn waxlaag goed houd.

Het ging mij voornamelijk om de combinatie vriesvast en waxvriendelijk. Niet bestaand dus?
 
ik heb in de zomer PB S&W in 1:10 in mn ruitenvloeistof-tankje....
in de winter gewoon een lichte concentratie normale ruitensproeiervloeistof...