• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard: 1e keer een motor, Honda 600RR zwart

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
44
Een tijdje geleden kwam ik weer in contact met een oude vriend van mij. We spraken weer eens een ouderwets avondje met elkaar af en in de loop van de avond kwam mijn hobby (auto's detailen) ter sprake. Hij vroeg mij toen om zijn motor ook eens onder handen te nemen. Dat leek mij wel interessant om te doen, dus de volgende dag meteen wat spulletjes besteld bij CC. 3,5" backing plate en een aantal 4" spott buff polishing pads (geel, wit, lichtgroen en zwart) en omdat we toch bezig waren ook maar mteen de Monello Forza mee laten komen. Na een paar keer uitgesteld te hebben ivm slecht weer was het vandaag dan zover.

Het slachtoffer
IMG_3333.webp


IMG_3334.webp


IMG_3335.webp


IMG_3336.webp


IMG_3337.webp


IMG_3338.webp


Dan moet je gaan beginnen, maar jah hoe. wat mag wel, wat mag niet. Eerst het stof en losse vuil maar eens van de motor afgespoeld. Dat viel mij nog niet tegen, er was zelfs een vorm van beading te zien. Ok het zijn niet de mooie druppeltjes die wij gewend zijn te zien maar het lijkt erop
IMG_3339.webp


Een teken dus dat de eigenaar zijn motor goed bijhoud. En dat bleek ook wel met het clayen. Er kwam gewoon nagenoeg geen vuil uit de lak. De vervuiling was zelfs zo licht dat het niet eens te zien was in de clay. Dan wordt het tijd om de swirls te voorschijn te halen met de Brinkmann. Vooral de neus en de tank hadden behoorlijk wat swirls.
IMG_3345.webp


IMG_3346.webp


IMG_3347.webp


Dus eens begonnen met een testspot. De japanse lakken staan niet echt bekend als zijnde hard dus eerst maar eens begonnen met wit en Mezzo. De swirls verdwenen maar ik ws nog niet tevreden. Dus een stapje hoger. Wit met Forza bleek de combo te zijn. Daarna nog nabewerkt met Wit en Mezzo en lichtgroen met Finale. De wat kleinere lastig te bereiken delen heb ik gedaan met een oranje handpad met eerst Forza en daarna oranje met Mezzo. Vervolgd door 4" lichtgroene spot buff pad met finale. Als laatste de motor behandeld met een rode handpad en Black Hole om hem vervolgens af te toppen met Smartwax Concourso Pastewax.

IMG_3351.webp


IMG_3352.webp


IMG_3353.webp


IMG_3357.webp


Om goed bij alle delen te kunnen hebben we de zadels ook maar even verwijderd en net als met een auto kan ik het dan niet laten om onder de kap dan ook de boel even aan te pakken.
IMG_3358.webp


IMG_3362.webp


Het kunststof kon ook wel wat aandacht gebruiken
IMG_3354.webp


IMG_3377.webp


Nog wat detail- en reflectiefoto's na afloop
IMG_3369.webp


IMG_3367.webp


IMG_3360.webp


IMG_3363.webp


IMG_3364.webp


IMG_3372.webp


IMG_3378.webp


IMG_3379.webp


Aan het einde de motor nog even in het zonnetje gezet om van het resultaat te genieten
IMG_3373.webp


IMG_3374.webp


IMG_3376.webp


IMG_3371.webp


IMG_3370.webp


Ik vond het persoonlijk een erg leuke en leerzame ervaring. Ik ben totaal ongeveer 5 uurtjes bezig geweest en dat viel mij nog mee want ik nam regelmatig een pauze en heb niet eens doorgewerkt. Op naar de volgende:)
 
Als die kratjes de stille getuigen zijn van dat ouderwetse avondje......dan staat er dat toch weer fraai op ! :lol
 
Mooi werk!!
ik detail mijn supersport (Kawasaki Zx-6R) ook regelmatig.
en vooral de detail stickers zijn een krim :( blijft altijd wax en polijst residu achter :(
ik zou wel oppassen met bandengel op het loopvlak!! ik doe het zelf ook, maar vooral bij een supersport is het belangrijk dat er geen gel op zit.
nou zag ik op de foto dat het bij deze wel over de rand heen komt!
des al niet te min keurig weer!! :cool
 
Mooi gedaan. Ik rij zelf met een CBR 600 van '93. Die heb ik een aantal weken geleden gedaan als complete 'noob'. Hij blinkt nu wel mooi, ma ik zou ook wel is graag een recentere doen.
Mss is plan voor het voorjaar.
Proficiat ! Wie wil der nu niet zo'n 'blinker' ? Zeker voor motards ondereen is dit wel een item hoor, geloof me !
Ook zeer belangrijk is dat je het JUISTE bier bij de hand hebt, wel voor na de klus hé ?
 
Minieken zei:
Mooi gedaan. Ik rij zelf met een CBR 600 van '93. Die heb ik een aantal weken geleden gedaan als complete 'noob'. Hij blinkt nu wel mooi, ma ik zou ook wel is graag een recentere doen.
Mss is plan voor het voorjaar.
Proficiat ! Wie wil der nu niet zo'n 'blinker' ? Zeker voor motards ondereen is dit wel een item hoor, geloof me !
Ook zeer belangrijk is dat je het JUISTE bier bij de hand hebt, wel voor na de klus hé ?


ook niet teveel bier hé.....anders kan het wel dat je daarna geen swirls maar echte krassen hebt gemaakt :-"
 
Mooie Job !!!!

banden is idd een beetje trickie.... heb het bij mijn scooter ook niet aangedurft..

voor de rest weer oon mooie detail!!:ja
 
Zoals mijn voorgangers al zeggen, tiregel of iets dergelijks op motorbanden = NO-GO!!:no Bij motoren zoals deze al helemaal aangezien je een groot deel van het bandoppervlak gebruikt in bochten. Je wilt dus niet dat door een beetje tiregel je onderuit gaat.
 
Ik heb bij de banden alleen op de wangen wat tyregel gesmeerd. Het loopvlak wat nat is komt doordat we door een plasje water zijn gereden. Daar heb ik absoluut mee uitgekeken. Het zadel heb ik ook niet gedaan. De eigenaar is 's avonds gelijk een stukje gaan rijden om hem te showen.
En dat Jupke na had ik wel verdiend dacht ik zo:lol
 
Zelfs de wangen van de banden van mijn Honda CBR blijven vrij van tire gel dergelijk, wil echt geen enkel risico lopen, better to be safe than sorry, kan het niet vaak genoeg zeggen.
Die 2 kleine contactoppervlakjes van je band zijn het enige contact wat je hebt met de weg en het enige wat je op de weg houdt, dat wil je wel zo houden 8o
 
wederom +1

hier even een goed voorbeeld van je "fout"
dit is niet bedoeld om je onderuit te halen.. sterker nog.. maar ook om andere ervan te behouden.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En als je het doet doe het dan zoals mathijs ooit deed in een show off
LET OP ook dit is gedaan bij een show brommer, een die dus niet met 180 door een bocht vliegt zoals een supersport!
het advies blijft dan ook, doe het niet op motor/scooterbanden!
IMG_4945.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips ik zal het de volgende keer beter in de gaten houden. Het was de eerste keer en al doende leert men
 
Hoe was de hardheid van de lak? Wil binnenkort de Yamaha van pa eens even aanpakken, geen idee wat ik kan verwachten...
 
das weer eens wat anders waxwizzard een motor
hoeveel uurtjes zijn hier ingegaan als ik vragen mag
al die hoekjes en naatjes

dat van die banden hahaha dat moet ik maar eens doen bij een collega (:lol )

ziet er weer waxie uit top
 
Niek_Gti zei:
Hoe was de hardheid van de lak? Wil binnenkort de Yamaha van pa eens even aanpakken, geen idee wat ik kan verwachten...

Hardheid viel op zich nog mee bij deze. Wit met mezzo gaf al een redelijke correctie maar om hem echt mooi te krijgen moest ik toch naar Wit en Inizio Forza. Maar gewoon met een testspot beginnen. Ik kan je wel aanraden om de kleinere pads te gebruiken ivm de kleine oppervlakken.

@Klankie, was een erg leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Weer lekker oldschool met het handje bezig geweest. Totaal zo'n 5 uur bezig geweest op het gemakje.