• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard: BMW E46 motorcompartiment gedetailed

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Een paar weken geleden is mijn waterpomp gesneuveld en u maar eens de tijd genomen om het motorcompartiment weer te reinigen. Het enige wat ik nog jammer vind is dat de kop er niet helemaal mooi strak uit ziet. Misschien dat ik die er eens af moet halen en moet gaan polijsten.

Gebruikte produkten:
Meguiars APC
Meguiars All Season Dressing
Meguiars M16
Water
Verschillende borstels, kwasten en doeken


Voor:
IMG_2522.jpg


IMG_2524.jpg


IMG_2523.jpg


Na:
IMG_2525.jpg


IMG_2528.jpg


IMG_2530.jpg


IMG_2529.jpg


IMG_2527.jpg


IMG_2526.jpg
 
Neem aan dat je de cylinderkop bedoeld.
Hou er wel rekening mee als de kop eraf is geweest, je deze moet laten vlakken voordat hij er weer op gaat.
ZOu het lekker zo laten. Ziet er super uit toch.
 
Netjes hoor!

@moto:

Ten eerste denk ik dat hij het klepdeksel alleen wil demonteren.. Nieuw rubber pakkinkje is dan voldoende!

En bij het demonteren van de kop hoef je niet altijd te laten vlakken.. Als de auto niet oververhit is geweest en er zitten geen scheuren/krassen in de kop is het lang niet altijd nodig deze ook te laten vlakken... Uiteraard is het wel zo netjes en op de totale kosten en moeite zou ik er nooit op besparen..
 
ANI zei:
Netjes hoor!

Maar er hoort toch eigenlijk een 6-in-lijn in te liggen. :D

Ja ik heb er nog regelmatig spijt van dat ik toen niet wat verder heb gezocht. Ik heb deze auto toen gekocht met mijn hart ipv met mijn hoofd. Ik wilde zo graag een BMW rijden en ik kreeg voor de slopel een hele mooie inruilprijs terug, dus was de keuze snel gemaakt en het maakte de koop een stuk aantrekkelijker. Plus was de opstap van een 1100cc motor naar een 2L motor toen een hele opstap voor mij.
Wie weet wordt de volgende wel een 6 in lijn.
 
WaxWizard zei:
Ja ik heb er nog regelmatig spijt van dat ik toen niet wat verder heb gezocht. Ik heb deze auto toen gekocht met mijn hart ipv met mijn hoofd. Ik wilde zo graag een BMW rijden en ik kreeg voor de slopel een hele mooie inruilprijs terug, dus was de keuze snel gemaakt en het maakte de koop een stuk aantrekkelijker. Plus was de opstap van een 1100cc motor naar een 2L motor toen een hele opstap voor mij.
Wie weet wordt de volgende wel een 6 in lijn.


Welke Opel heeft een 1100cc motor.....voor zover ik kan herinneren, hebben ze die nooit gehad....of het moet in de jaren 50 en 60 geweest zijn in de kadett van toen.
 
corsawim zei:
Welke Opel heeft een 1100cc motor.....voor zover ik kan herinneren, hebben ze die nooit gehad....of het moet in de jaren 50 en 60 geweest zijn in de kadett van toen.

sorry zit in de war, de ford Fiesta waar ik in reed had een 1100 motor de slopel van mijn vriendin had een 1600. De ford heb ik doorverkocht aan iemand anders en de slopel hebben we ingeruild. Dus voor mij was de opstap best groot.