• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard + Cruiser: Ford Fiesta (groen)

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Vandaag stond er een Ford Fiesta op de planning. De wagen is 4 jaar in het bezit van de eigenaar en sinds de aankoop nog nooit gewassen en zelfs niet door de wasstraat geweest. Normaal kocht hij na 4 jaar een nieuwe auto, maar nu wilde hij dit wel eens proberen. De auto stond op de planning voor een full detail en gelukkig kreeg ik hulp van cruiser om dit projekt in een dag te klaren.

Gebruikte produkten:
Meguiar's Shampoo plus
Meguiar's Last Touch
Meguiar's Wheel Brightener
Meguiar's Clay
Meguiar's Glass Cleaner concentrate
Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser
Meguiar's NXT interior Tech protectant
Meguiar's Trim detailer
Meguiar's AMP proffesional
Meguiar's Endureance High gloss Tyreprotectiongel
PBW Wheelsealent
Rain-X
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini finale
PBW Black Hole
Dodo juice Lime lite prime
1Z Hardshine
Extractor

Dan nu eerst de foto's vooraf
IMG_2531.jpg


IMG_2532.jpg


IMG_2533.jpg


IMG_2534.jpg


IMG_2538.jpg


En flink wat vervuiling op het dak en op de motorkap
IMG_2539.jpg


IMG_2536.jpg


En het interieur was ook wel even schrikken
IMG_2540.jpg


IMG_2541.jpg


IMG_2546.jpg


IMG_2542.jpg


En onder de motorkap was het ook niet veel beter
IMG_2543.jpg


IMG_2545.jpg



Eerst zijn we begonnen met het wassen van de auto. Cruiser heeft zich bezig gehouden met de lak terwijl ik zelf de velgen en banden onder handen nam. Dat de lak vuil was was geen verrassing maar toen we zagen wat er van een 1/4 motorkap afkwam schrokken we toch wel even.
IMG_2547.jpg


Terwijl cruiser verder ging met clayen heb ik mij bezig gehouden met het uitzuigen van het interieur en het shampoorellen van de stoelen. Ik heb het wel eens gekker gezien maar echt schoon water kwam er nu ook niet uit.
IMG_2549.jpg


IMG_2555.jpg


IMG_2556.jpg


IMG_2557.jpg


Cruiser heeft toen heel de auto afgeplakt en daarna zijn we begonnen met het polijsten. Eerst met de handpad en met de Mezzo de delen onder de handvaten gedaan. Omdat de krassen hier al als sneeuw voor de zon verdwenen. De lak bleek erg zacht dus wisten we ook meteen dat we niet te grof moesten gaan met de DAP. Eerst een testspot gedaan op een zijpaneel met wit en Mezzo. Veel grover hoefde we niet te gaan want de swirls waren al bijna weg. Daarna 1 hit gedaan met de Finale op groen en alles was verdwenen. Na heel de auto gedaan te hebben alles afgenomen met Last Touch. Daarna mij eens bezig gehouden met het motorruim voordat ik over ben gegaan op het voorbereiden van de lak op de waxlaag. Alles kunstsof delen waren gereinigd met APC en waren nu opgedroogd. Alles ingespoten met de All Season Dressing de kap gesloten en verder gegaan met de lak.
In 1e instantie wil de ik gaan voor de combo PBW Black Hole en Meguiars M16. Maar de Black hole liet zich niet lekker opbrengen en de M16 was een drama om uit te poetsen met dit zonnetje. Dus vlug overgestapt op Dodo Lime Prime Lite en 1Z Hardshine. Ik vind dit echt een geweldige wax, hij liet zich zelfs met het zonnetje super opbrengen en zeer eenvoudig uitpoetsen. Helaas zijn de foto's wat wazig geworden en ik snap er niks van, de foto's doen naar mijn idee totaal geen recht aan het uiteindelijke resultaat. Dus hiervoor mijn excuses

IMG_2558.jpg


IMG_2561.jpg


IMG_2565.jpg


IMG_2566.jpg


IMG_2560.jpg


IMG_2562.jpg


IMG_2567.jpg


En bijna vergeten het resultaat onder de motorkap

IMG_2553.jpg


IMG_2552.jpg



Bedankt voor het lezen
 
De stoelen 8-o wow die zijn mooi schoon geworden! Zo'n extractor moet ik echt hebben.

En de rest van de wagen: PRACHTIG :)^

Zaten dan zeker weinig krasjes/swirls op als de wagen 4 jaar lang niet is gewassen?
 
Netjes hoor! Paar tipjes:

- Even wat 'swirl' voor en na foto's maken, vinden wij leuk ;)
- Even nadat de auto klaar is een rondje rijden en wat remmen, die roestige schijven staan zo lelijk ;)

En inderdaad, M16 in de zon is een bitch! Black Hole zou het in de zon gewoon god moeten doen!
 
Hoi Johan,

ik was wel benieuwd naar het eind resultaat en nu net na mijn late dienst kan ik eindelijk de foto's bekijken.

het resultaat verbaasd me eigenlijk niets, al tijdens het polijsten zagen we de enorme glans die de finale achterliet net achter de dap.

ik vond het vandaag een leuke ervaring om een keer samen te detailen, met een inmiddels doorgewinterde detailer als jij en een beginnend zoals ik.
hoewel ik inmiddels ervaring had met de monello, heb ik nu tevens wat vergelijking met meguiars pro producten en de autoglym producten die ik tot nog toe voornamelijk heb gebruikt.


de meguiars clay was naar mijn mening iets vriendelijker in gebruik dan de poorboys en ook de last touch was gewoon weer iets ...tja...gladder..dan de spray en wipe.

al met al verliep de samenwerking op rolletjes en we moeten binnenkort de samenwerking maar weer eens herhalen:)^
 
Mozes kriebel, wat een lekker verschil zeg!
Lijkt me wel een bijzonder dankbare klus moet ik zeggen. Zo een afgeleefde auto die verder in goede staat verkeerd. Daar valt wel absoluut eer aan te behalen zeg! En hebben jullie ook behaald.
 
markprinsen zei:
Netjes hoor! Paar tipjes:

- Even wat 'swirl' voor en na foto's maken, vinden wij leuk ;)
- Even nadat de auto klaar is een rondje rijden en wat remmen, die roestige schijven staan zo lelijk ;)

En inderdaad, M16 in de zon is een bitch! Black Hole zou het in de zon gewoon god moeten doen!

Die swirl foto's voor en na heb ik geprobeerd maar die waren overbelicht en daardoor niks van te zien. Ik heb het ook nog geprobeerd met de Brinkman erbij maar die fot's lieten helemaal niks zien. Hier moet ik nog wat meer op oefenen met de camera om dat erop te kunnen krijgen.
Om 17:00 kwam de kleine thuis en kwam de eigenaar de auto ophalen, dus ik zat een beetje kort in de tijd om de remmen even schoon te remmen.

Waarom de Black hole niet wilde snap ik ook niet. Hij verpoederde zodra ik hem erop zette. Met de Dodo ging het wel een stuk beter.
 
Dat ziet er weer als een echte make over uit.
Enorm veel werk maar je hebt wel plezier van je resultaat.
Goed gedaan:cool: